Konstanz Wollmatingen - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Konstanz Wollmatingen - Reisverslag uit Konstanz, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Konstanz Wollmatingen

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 September 2014 | Duitsland, Konstanz

Dag 4 Rorschach Zwitserland – Konstanz Wollmatingen Duitsland (53,2 km)
Woensdag 10 september 2014

Van de treinen hebben we vannacht geen last gehad. We hebben geslapen als ossen.
Ook vandaag moesten de koffers weer om 9 uur paraat staan. Hiervoor hebben we gezorgd. Hierna hebben we lekker ontbeten. En toen voor onze derde dag op de fiets. Van spier- of zadelpijn is nog geen sprake. Dit betekent dan toch misschien wel dat we het fietsen enigszins gewend zijn. De regen is weer verdwenen, het is nog wel bewolkt. Maar hopen dat het goed gaat vandaag. We vertrekken om ongeveer half 10. Via het voormalig klooster Mariaberg (ligt wel hoger op de berg, maar toch doen we het al is het deels lopend) en de dependance Stella Maris gaan we richting de Seeradweg. Al snel komen we langs de oude Badhütte. Ook mooi om te zien zo'n oud badhuis in See. De route gaat vervolgens naar Arbon. Ook dit is weer een mooie oude plaats met prachtige vakwerkhuizen. Die zijn hier langs de Bodensee te kust en te keur. Via Romanshorn fietsen we verder langs het meer. Iets van de route lag een picknick plaats aan het meer. Hier hebben we heerlijk aan het water gepauzeerd. Het was namelijk al weer lang tijd voor een hapje en een drankje, anders krijgen we ook nog last van een hongerklop en dat kunnen we op deze reis niet gebruiken.
Ook het weer klaarde steeds meer op. Hoe is dit toch mogelijk? De bewolking maakte plaats voor de zon. Toch moesten we weer op de fiets anders zouden we Konstanz niet bereiken. Tegen tweeën bereikten we Kreuzlingen. Dit is nog net Zwitserland. Hier aan de haven heerlijk op een bankje in de zon gezeten en iets te drinken genomen. We bedachten ons dat we nu beter eerst naar het hotel konden fietsen, zodat we in Konstanz dan de handen vrij hadden en geen bagage onbeheerd achter hoefden te laten. Zo gezegd zo gedaan. Al duurde het wel even voordat we ons Gasthof Zur Linde in Konstanz Wollmatingen gevonden hadden. Dit ligt duidelijk nog een eind buiten Konstanz zelf. Het heeft ons wel zeker weer 10 fietskilometers extra opgeleverd. Maar ach, daar draaien we nu onze hand niet meer voor om :).
Zo op het eerste oog viel dit Gasthof ons enigszins tegen. Het leek of de tijd hier stil had gestaan. Al werd er wel een nieuw koffiezet apparaat geïnstalleerd. De eigenaar gaf ons de sleutel en vertelde ons waar we onze kamer konden vinden. Dit bleek in een ander gebouw te zijn. En uiteindelijk hadden we zelf een hele grote kamer, die ook als appartement dienst kon doen. Dus het viel allemaal reuze mee. Ook de ontbijtzaal was in dit gebouw. Vervolgens gauw onze koffers die er alle 3 weer waren, naar de kamer gebracht. Nu weer op de fiets terug naar Konstanz Zentrum. Dit hadden we nu snel gevonden. De fietsen bij de Munster gestald. De toren hiervan was voor ons een gemakkelijk herkenningspunt. Hierna eerst deze kerk bekeken. Ook deze zag er net zoals de vele andere kerken pracht uit. Hierna lekker door Konstanz gesjouwd en de prachtige panden bewonderd en gefotografeerd. Ter afsluiting lekker in het zonnetje op een terras een lekkere luxe ijscoupe genuttigd. Wat is dit toch genieten.
Ondertussen begonnen er wolken aan de hemel te komen en was het ook al bijna half 7. Dus werd het tijd te vertrekken en Gasthof Zur Linde op te zoeken. Onderweg voelden we een enkele druppel. Doorfietsen dus. Ook wilden we nog even drinken en wat te knabbelen voor 's avonds bij de Lidl halen. Hier kwamen we langs, dus dit klusje was gauw geklaard. En de regen zette niet echt door, dus kwamen we droog terug. Hierna gauw wat gaan eten. Het smaakte goed. Na een fijne douche (fijn voor de spiertjes, zo worden ze niet al te stijf), lekker rustig tv gekeken. Hierna heerlijk in slaap gevallen.

Groetjes van de fanatieke fietsers vanuit Konstanz