Rielasingen Duitsland - Reisverslag uit Rielasingen-Worblingen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Rielasingen Duitsland - Reisverslag uit Rielasingen-Worblingen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Rielasingen Duitsland

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 September 2014 | Duitsland, Rielasingen-Worblingen

Dag 5 Konstanz Wollmatingen Duitsland – Rielasingen Duitsland (47,6 km)
Donderdag 11 september 2014

Bij het opstaan vanochtend was het bewolkt maar gelukkig wel droog. Ook nu hebben we er weer voor gezorgd dat de koffers om 9 uur klaar staan voor transport. Hierna zijn we zelf gaan ontbijten. Vandaag iets later vertrokken dan de vorige dagen. Omdat Martins fiets al een paar dagen een krakende ketting heeft, zijn we even bij een fietsenmaker gestopt en hebben een spuitbusje smeerolie gekocht. Hiermee de ketting gelijk gesmeerd, hij kraakt gelijk minder.
De route gaat vandaag via de Untersee. Omdat Gasthof Zur Linde buiten Konstanz ligt, moeten we weer terug naar de grens van Konstanz (Duitsland) en Kreuzlingen (Zwitserland). De reis gaat namelijk eerst via Zwitsers grondgebied. Dit deel is dus hetzelfde als gisteren. De route ging verder naar Steckborn. Onderweg nog weer lekker aan het water gepauzeerd en leuke foto's van vakwerkhuizen gemaakt. Ook de ketting van Martin en Christine nogmaals ingespoten met de smeerolie. De kettingen lopen nu weer als een zonnetje. Door alle gravel paden was er natuurlijk genoeg rotzooi ingekomen.
Vervolgens had Martin in Berlingen bijna een aanrijding met een overstekende Baumeister. Deze man liep zomaar achterwaarts de straat op zonder uit te kijken. Onze fietsen zijn nu natuurlijk zo goed gesmeerd dat hij ons helemaal niet hoorde natuurlijk ;). Deze man schrok zich kapot, dat was duidelijk. Hij riep nadat wij al lang voorbij waren of er geen klingel aan de fiets zat. Laat hij zelf uitkijken. We dachten namelijk als we bellen, schrikt hij zich helemaal kapot en is er zeker een ongeluk. Maar gelukkig is het goed gegaan. Zowel voor die man als voor ons.
Wel hebben we even verderop nog mooie foto's gemaakt van de kerk. Na dit oponthoud doorgereden naar Steckborn. Ook dit is weer zo'n fotogenieke plaats. Hier het Turmhof en het oude raadhuis op de plaat vastgelegd. Wat is het schitterend rondom de Bodensee. Na nog 1 uur fietsen door boomgaarden en een pauze naast 1 van deze boomgaarden (waar Christine eindelijk een valappel gescoord heeft), kwamen we in Stein am Rhein (Zwitserland). Wat is dit een mooie plaats. Hier hebben we dan ook echt de tijd voor genomen. De fiets hebben we bij de kerk St. Georgen gestald. Dit moet toch wel veilig zijn. Hierna te voet door dit plaatsje. Echt heel mooi. Veel huizen hebben mooie muurschilderingen. Prachtig. En ook de zon liet zich ondertussen zien. Het kon niet beter. Hier op het plein heeft Martin elastiek voor de houder van zijn fototoestel gekocht. Dit is erg handig want dan heeft hij tijdens het fietsen zijn fototoestel bij de hand. Door het vele gebruik was dit elastiek geknapt en moest er nieuw komen. Voor 1 Zw. fr. is dit gelukt. Hierna hebben we in overleg besloten lopend naar de Burg Hohenklingen te gaan. Dit doen we nadat we eerst lekker een kop cappuccino met heerlijk gebak hebben gegeten op een terras daar op het plein, lekker in de zon. GENIETEN!
Genoeg energie getankt dus om de klim naar boven te maken. En of dit energie kost. Heel steil en heel veel treden. Het leek of er geen eind aan kwam. Maar we hebben het gered. Zelfs de Turm hebben we gedaan. Van daaruit had je een prachtig uitzicht over de omgeving inclusief Stein am Rhein. Om half 4 waren we boven. Tegen iets over 4 zijn we weer naar beneden gegaan en om ongeveer kwart voor 5 waren we weer bij de fiets. Nu nog ongeveer 12 kilometer naar ons adres in Rielasingen. Deze weg was lang, langs de grote weg en ook nog wind tegen. Gelukkig wel droog. We werden bij aankomst vrolijk en enthousiast onthaald. Gelijk de fiets in de garage gezet en de koffers naar boven gebracht. Toen lekker gedoucht. Dit mocht ook wel na deze inspannende dag. Hierna buiten op het terras wat gedronken. Ook het voorgerecht van ons eten hebben we nog buiten gegeten. Hierna werd het wel zo fris, dat we de rest binnen hebben gegeten. Ondertussen begon het ook langzaam te regenen. Zou mijn voorspelling of wens zoals je het noemen wilt dan toch uitkomen? Regen op de dag dat we niet hoeven te verkassen? We zullen het zien. Afwachten, anders kunnen we niet.
Al met al was het vandaag een super geslaagde en sportieve dag. Na een krimi op tv gekeken te hebben, zijn we lekker gaan slapen.

Liefs van de sportieve purgjes vanuit Rielasingen Duitsland