Salem Duitsland - Reisverslag uit Uhldingen-Mühlhofen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Salem Duitsland - Reisverslag uit Uhldingen-Mühlhofen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Salem Duitsland

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 September 2014 | Duitsland, Uhldingen-Mühlhofen

Dag 1 Enschede – Salem (Duitsland Bodensee)
Zondag 7 september 2014

Om ongeveer half 10 zijn we vertrokken. Na een rustige rit met twee stops onderweg voor het wisselen van bestuurder en het verzorgen van de inwendige mens kwamen we om ongeveer half 6 aan op de plaats van bestemming. Het slot van Salem was niet te missen. Maar Gasthof Schwanen waar we deze eerst nacht zouden verblijven kostte iets meer moeite. Maar na goed kijken hadden we die ook snel gevonden. De auto op de parkeerplaats gestald en daarna op naar de receptie. Hier kregen we de sleutel en uitleg over de vouchers voor de komende nachten tijdens onze fietstocht langs de Bodensee. Ook vertelde deze mevrouw dat we de fietsen in de berging van het gasthof konden zetten. De auto mocht even op de binnenplaats voor het lossen van de bagage, daarna moest deze verplaatst worden naar Parkplatz 2. Dat is een grote openbare parkeerplaats bij het slot.
Nadat we dit allemaal gedaan hadden en onze kamer bekeken hadden, zijn we lekker buiten op het terras gaan zitten. Het was nog steeds prachtig weer. Ook tijdens de reis was het goed. Wat hebben wij toch een geluk met het weer als we op vakantie zijn. Hier moet je van genieten en niet te lang bij stil blijven staan.
Omdat we half pension hebben geboekt konden we kiezen met het eten uit: voorgerecht tomatensoep of sla, hoofdgerecht vis of ¼ eend en als toetje was er een bolletje aardbeienijs met vers fruit.
Hier zat voor ons wel iets bij. Terwijl we zaten te wachten op het eten kwam er een Zeppelin overgevlogen. Hier waren we heel verbaasd over, maar eigenlijk hoefde dat niet. In Friedrichshafen, niet ver van hier, is namelijk het Zeppelinmuseum. Dus vandaar.
Na het eten hebben we nog lekker een kopje cappuccino gedronken.
Nadat we op de kamer waren, heeft Martin nog even met de Ipad zitten internetten. Christine heeft het boek met routes en toelichting over de fietstocht doorgenomen. Hierna zijn we lekker gaan slapen. Morgen is het namelijk vroeg dag en staat onze 1e etappe op het programma.

Lieve groetjes van Martin en Christine