Brand Loischkopf - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Brand Loischkopf - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Brand Loischkopf

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

18 September 2014 | Oostenrijk, Bludenz

Dag 12 Brand – Loischkopf
Donderdag 18 september 2014

Vanochtend werden we wakker en de zon scheen. Het kan niet op en dat midden in september. Is toch niet zo'n verkeerde maand om vakantie te houden.
Na het ontbijt en de verdere ochtendrituelen zijn we om iets voor 12 uit ons appartement vertrokken. We zijn weer lopend naar de Dorfbahn gegaan. Met deze gondeltjes omhoog en vervolgens net als dinsdag ook weer met de Panoramabahn verder. Van hieruit wilden we naar de Loischkopf lopen en tegelijkertijd ook de Loischkopf rundwanderweg. Op de kaart hadden we al een idee bij deze route. De bordjes gaven het ook allemaal mooi aan. Het eerste deel naar de top van de Loischkopf is een behoorlijk steil pad. Maar ondanks dat halen we binnen de gestelde tijd van 30 minuten de top. Vanaf hier heb je rondom een prachtig uitzicht. Ook op Bludenz. Wat is het hier ook mooi.
Na een foto bij het kruis op de top hebben we heerlijk ons broodje op een bankje opgepeuzeld. Hierna zijn we langzaam verder gegaan. De eerste 10 minuten was hetzelfde pad terug. Hierna kwam er een splitsing. Voor de rundwanderweg moesten we nu rechtsaf. Dat hebben we gedaan. Nu kwamen we weinig mensen meer tegen. Het pad daalde. In je achterhoofd heb je dan ook dat je straks ook nog weer moet stijgen. Maar ja dat hoort erbij. Bij de volgende handwijzer moesten we linksaf voor de rundwanderweg. Ook dit hebben we natuurlijk braaf gedaan. Na een meter of honderd had Christine het idee dat ze nu voor haar gevoel toch de verkeerde kant uitliepen. Dat op deze manier niet de route gelopen werd zoals we die in onze planning hadden. Maar voor de zekerheid hebben we toch maar de rundwanderweg aangehouden. Dan komen we in ieder geval wel weer uit waar we vanmiddag begonnen zijn.
Opeens ging daar hoog in de bergen de mobiele telefoon. Niemand te bekennen, dus dat moest de onze wel zijn. Was dat een collega van Christine. Kunnen ze haar tijdens de vakantie ook al niet met rust laten, de grapjassen. Toen duidelijk werd dat we druk bezig waren een berg te beklimmen en we vakantie hadden, werd het gesprek snel beëindigd. Wel werd Christine nog even op het hart gedrukt dat ze vooral moest genieten. Nu dat proberen we ook vooral te doen. Voor ons was het gelijk een test dat de mobiel ook op grote hoogte werkt.
Een tijdje later kwamen we weer bij een handwijzer. Deze waren we afgelopen dinsdag ook al tegengekomen. Nu kwamen we alleen van de andere kant. En dus klopte het donkerbruine vermoeden van Christine dat ze nu niet de geplande route liepen. Wel kwamen we op deze manier weer bij of het bergstation van de Panoramabahn of het bergstation van de Dorfbahn uit. Dit was afhankelijk van welke kant we nu uitliepen, links of rechts. Gezien de wolken die aan de lucht verschenen, kozen we voor de kortste variant. Dat was het bergstation van de Panoramabahn. Hier waren we om ongeveer half 4.
Waren we toch mooi 3 uur aan de wandel (en rust) geweest. We konden gelijk mee naar beneden, zodat we tegen 4-en weer in ons appartement waren.
Hier hebben we nog even lekker op het balkon gezeten en Christines collega geappt en lekker gemaakt met mooie foto's. Zijn straf moet hij maar niet storen tijdens vakanties terwijl dit wel in de agenda staat.
Hierna heeft Martin het eten gekookt en Christine lekker gedoucht om het “luie” zweet eraf te spoelen.
Na het eten even dit verslag gemaakt en een beetje internetten.
Voor morgen is de weersvoorspelling nog steeds goed. We zullen vast wel weer onze wandelschoenen aandoen. Mensen tot het volgende verslag en slaap lekker.

Gegroet van de relaxende en niet werkende Martin en Christine

• 18 September 2014 - 22:42

Rob:

Hallo jullie twee ...
    wat maken jullie er weer een werk van en dat tijdens jullie vakantie ...., maar vind het wel leuk op deze manier iets van jullie te vernemen ..." voor straf " ... van jullie vakantie te proeven .... heerlijk ... alsof ik het zelf beleef ... Mijn Complimenten voor de verslagen ... Dank jullie wel, wens jullie verder nog een prettige voortzetting en hopelijk houd deze Indian Summer ( zoals de Canadezen dit zo mooi weten te zeggen ) nog even aan ... Groetjes Rob.