dag 14 fietstocht Zillertal - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 14 fietstocht Zillertal - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 14 fietstocht Zillertal

Blijf op de hoogte en volg Christine

24 September 2012 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Dag 14 Gerlosberg – Zillertal fietstocht
Vandaag zou het weer in de middag minder worden. Voor deze dag hadden we besloten om langs de Ziller te fietsen met onze eigen stalen rossen. Deze hebben we toch niet voor niets meegenomen. Zo gezegd zo gedaan. Martin dus netjes de fietsen op de drager, want fietsen naar beneden is nog tot daar aan toe, maar dan weer naar boven, dat gaat ons echt niet lukken.
Dus met fietsen op drager naar beneden. En ja, toen begon het al te sputteren. We bedachten dan maar niet, als het echt los barst, dan bedenken we wel iets anders. Voor de lol nat laten regenen, gaan we echt niet doen. Dus daarom met de fietsen maar doorgereden naar Fugen. Daar in een outlet sportwinkel even rondgesnuffeld. Echter niets voor ons. Het was weer droog geworden en daarom besloten we om toch maar terug te gaan naar Zell am Ziller, zodat we van daaruit konden gaan fietsen.
Nadat we de fietsen van de drager hadden en alle tassen etc. hadden gepakt, was het ongeveer twee uur. Lekker op onze fietsen langs de Ziller en de zon ging ook nog schijnen. In de verte zagen we wel vette wolken, maar dat kon ons plezier niet bederven. En mocht het allemaal te heftig worden. Geen nood, dan pakten we de trein. Met onze Zillertal Activcard kunnen we namelijk gratis incl. fiets gebruik maken van de trein. Nu wat wil een mens nog meer. Geen regen dus.
Onderweg hebben we nog lekker op een bankje gezeten en genoten van de natuur om ons heen. Ook kwam de stoomtrein nog langs, die konden we nu mooi van dichtbij op de foto zetten. Uiteindelijk zijn we tot iets voorbij Fugen gekomen. Het werd in de verte wel heel erg donker, dat trok ons absoluut niet. Dus maar omgedraaid. Ondertussen hadden we ook al een kleine 15 km. gefietst. Dus terug ook nog, eigenlijk mooi genoeg voor vandaag.
Helaas bleven de regendruppels ons niet bespaard. Onderweg onder de bomen even geschuild. Zo heftig was deze bui namelijk niet. Hierna gauw verder gefietst. Ook boven Zell am Ziller hingen heftige wolken. We hoopten net voor de uitbarsting binnen te zijn. Maar helaas net voor Zell am Ziller werden de sluizen open gezet. Ja, mensen ook wij hebben wel eens pech, het kan niet altijd feest zijn. Dus daarom maar onze regenkleding te voorschijn gehaald voor het laatste stukje. Toen we bij de auto terug waren, moesten de fietsen natuurlijk ook nog weer op het rek gezet worden. En dat in de regen, maar ja het was niet anders. Christine de paraplu ophouden en Martin de fietsen erop. Samen ging dat best wel goed. Hierna nog gauw een paar kleine boodschappen gedaan en daarna terug naar het appartement. Voor vanavond hebben we met de collega van Christine en zijn vrouw de afspraak te gaan eten bij Toni Muhlbauer in Zell am Ziller. Hier is dan ook live Zillertaler Musik. Om 7 uur vertrekken we in de stromende regen. Nu gelukkig met de auto en niet op de fiets!
Als we daar komen is de collega met zijn vrouw er al. Ze hebben een leuke tafel. Kijken of het gezellig wordt. Nadat we eerst even gezellig hebben bij gekletst onder genot van het lekkere eten, gaat de muziek beginnen. Nu mensen gezellig werd het. Uiteindelijk waren wij de laatsten, die de toko verlieten om iets na twaalven. Toen we thuiskwamen, hebben we maar heel rustig gedaan, zodat de boer en zijn familie niet wakker van ons zouden worden.
Hierna hebben we heel snel ons bedje opgezocht.