Friedrichshafen - Reisverslag uit Friedrichshafen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Friedrichshafen - Reisverslag uit Friedrichshafen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Friedrichshafen

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 September 2014 | Duitsland, Friedrichshafen

Dag 2 Salem – Friedrichshafen (36 km)
Maandag 8 september 2014

Vanochtend ging de wekker op tijd, half 7. Eigenlijk geen tijd voor een blanke en al helemaal niet tijdens een vakantie. Het moet toch niet op werken gaan lijken. Maar ja, om 9 uur moeten de koffers ingepakt klaar staan voor het transport naar het andere hotel. Voor die tijd moeten wij dus gewassen en klaar zijn. Om ongeveer 8 uur zaten we aan het ontbijt. Dit was prima. We hebben hiermee rustig aan gedaan. Hierna hebben we de koffers op de plek neergezet die ons gisteren is gewezen. Vervolgens hebben we de openstaande rekening betaald en de sleutel ingeleverd. Na het pakken van de fietsen uit de berging zijn we nog even langs de auto gefietst. Van alles uit de auto gepakt dat we de komende week nodig hebben. Spullen die we niet nodig hebben, hebben we in de auto achtergelaten. Om ongeveer 9 uur waren we klaar voor de start. Het weer speelt goed mee. Het ziet er veel belovend uit.
Vandaag is Gasthof Rebstock in Friedrichshafen ons einddoel. Volgens de reisbeschrijving zou de route vandaag ongeveer 46 km moeten zijn. Hoe ze hier aan komen is mij een raadsel, want volgens de kaart is het veel minder. Ik kom hooguit aan 31,5 km. Doordat we in Salem starten, missen we volgens de routebeschrijving een hele mooie kerk in Birnau. Daarom gaan we vandaag via Birnau naar Uhldingen en niet rechtstreeks naar Uhldingen. Hierdoor fietsen we vandaag 4,5 km meer en komen we uit op ongeveer 36 km. Dit is zeker te doen. En om het bij de laatste etappe aan te plakken, lijkt me geen goed idee. Die etappe is namelijk al ongeveer 50 km.
Na even zoeken hebben we de kerk aardig snel gevonden. Wel na een “kleine” helling genomen te hebben. Om kwart voor 10 zijn we hier. Het is nog mooi rustig. De kerk is inderdaad heel erg mooi en indrukwekkend. De extra fietskilometers meer dan waard. Helaas mogen we geen foto's binnen maken. Internet zal heus wel plaatjes laten zien van deze prachtige kerk.
Van buiten is deze kerk natuurlijk wel op de gevoelige plaat vastgelegd.
Na deze onderbreking stappen we weer op om naar ons volgende doel te gaan. Dat is Uhldingen, waar een Pahlbautenmuseum is. Het is een dorp op palen in de Bodensee. We besluiten hier naar binnen te gaan. We moeten een paar minuten wachten totdat de rondleiding begint. De gids doet het heel erg leuk, duidelijk en verstaanbaar. Na een klein half uur mogen we nog zelf rondkijken. Dit doen we nog eventjes, daarna gaan we naar onze fietsen terug. Op naar onze volgende stop. Dat is Meersburg. Voordat we daar aankomen pauzeren we met ons tweetjes lekker aan een klein strandje aan de Bodensee. Hier peuzelen we een broodje op en drinken wat. De zon schijnt wat willen we nog meer. Vervolgens fietsen we verder naar Meersburg. Dit is een leuke oude stad. We zetten onze fietsen aan het begin van het stadje. Fietsen aan de ketting en waardevolle spullen mee. Hopen dat de rest met rust gelaten wordt. Maar alles meeslepen kan ook niet en anderen laten de spullen (helm fietstassen etc.) ook wel achter bij de fiets. Op hoop van zegen dan maar. Het plaatsje is mooi, vele oude pandjes met sfeer. Na een ronde lopen zijn we terug bij de fiets. En gelukkig is alles er nog. Hierna weer onze voetjes op de pedalen richting Friedrichshafen. Om ca. half 4 zitten we daar rustig op een bankje aan de haven van het slot van Friedrichshafen. Hierna hebben we ook de kerk hier bezocht. Ook deze is mooi, maar niet zo als die in Birnau. Het blijkt dat ons hotel hier niet ver vanaf is, dus dat hebben we snel gevonden. Hier hebben we onze fietsen in de garage gestald en ook onze bagage is aangekomen, welgeteld 3 koffers. Prima geregeld dus. Nu tijd voor een fijne douchebeurt. Heerlijk na zo'n fietstocht. Vervolgens wilden we binnen eten, niet wetende dat er buiten ook een terras was. Ze vroegen ons of we niet buiten wilden, natuurlijk wel. Dus gauw naar buiten gegaan. Daar hadden ze een heel leuk terras onder bomen. Vanaf de kant via welke wij gekomen waren, kon je dit helemaal niet zien. We konden kiezen uit verschillende gerechten. Het was prima in orde. Al met al hebben we vandaag veel moois gezien en een heerlijke dag gehad. Omdat er morgen een lange route op het program staat, gaan we op tijd naar bed. Het enige nadeel van dit hotel kan het lawaai van landende vliegtuigen zijn. We zullen wel merken of we hier vannacht nog last van hebben.

Liefs van de genietende purgjes