verslag dag 14 - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 14 - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 14

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

03 Juli 2010 | Noorwegen, Hemsedal

Verslag 14e dag Hemsedal

Vanochtend tegen achten opgestaan. Lekker beetje ge-internet en verslag van gisteren gemaakt. Vandaag hadden we de stoeltjeslift en boven wandelen op het programma staan. Nadat we dus rustig aan gedaan hadden, hebben we onze rugzak ingepakt en de wandelschoenen aangetrokken. De lucht was mooi blauw. Toen we buiten aan de voorkant van het gebouw kwamen, zagen we dat de lucht aan de andere kant mooi donker was. De wind kwam echter van de blauwe kant, dus moest het goed gaan. Voor de zekerheid wel de regenkleding uit de auto gehaald en in de rugzak gestopt. Hierna lopend naar de stoeltjeslift. Deze is vanuit ons appartement te zien. Het zal ongeveer 200 meter lopen zijn. We kochten een kaartje met korting vanwege onze Hemsedalcard om alleen naar boven te gaan. Naar beneden werd gelopen. Het is een grote lift, 8 personen. De enkelingen die meegingen hadden de mountainbikes bij zich. Zij doen aan downhill biking. Wij zeker niet, dat gaat hard en steil, niets voor ons oudjes.
Tegen kwart over 1 zijn we boven onze wandeling gestart. We waren op 1100 meter hoogte. Aan de hand van de kaart en plattegrond hadden we besloten naar een meer te gaan, dat op 1245 meter hoogte lag. Na wat zoeken, hadden we eindelijk het pad gevonden. Dit ging redelijk steil naar boven, maar we hebben het gehaald. De lucht hier werd nu ook steeds donkerder en boven voelden we een drietal druppels. Het zette gelukkig niet door, het waaide hard dat was ons geluk.
Nadat we even gepauzeerd hadden bij het meer, zijn we weer naar beneden gegaan. Nu over een bredere weg. Tegen kwart over 2 waren we weer bij het bergstation van de stoeltjeslift. Hier is een restaurant waar je lekkere wafels kunt kopen. Gezien het weer (nog wel steeds droog, maar wel hele donkere lucht) besloten we deze wafels niet te gaan proeven. Wel jammer. Maar ja, je kunt niet alles hebben en voor de lijn is dit niet verkeerd.
We daalden af via allerlei weggetjes en zelfs over de skipiste en de mountain bike paden. Het was wel heel rustig. Je kunt zien dat ze hier nog druk bezig zijn met het uitbreiden van de ski voorzieningen. Meer pistes, meer liften, etc. Toen we weer bijna beneden waren, het was ondertussen kwart voor 4, voelden we weer enkele druppels. Maar te weinig om nat van te worden. Tegen 5 voor 4 waren we binnen, op tijd voor de wedstrijd van Duitsland. Terwijl we hier naar keken en uitrustten van de inspanningen begon het te hozen. Dus hebben we weer flink gemazzeld. Dat Duitsland gewonnen heeft, moeten we dan maar op de koop toenemen.
Hierna zijn we gaan eten, om daarna lekker de sauna in te duiken. Ondertussen is de regen hier opgehouden en is de zon weer te voorschijn gekomen. Het is nog steeds licht en al kwart over 10. Dat zal straks in Nederland wel weer wennen zijn.
Voor morgen hebben we nog niet echt iets op het programma staan. Bekijken we morgen wel en dat lezen jullie dan wel weer in het verslag van morgen.
Groetjes vanuit een mooi Hemsedal van Martin en Christine.

• 04 Juli 2010 - 09:54

Gertin:

Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen daar!
    Groetje broertje
    PS: en dat Duitsland heeft verloren mag jullie pret toch zeker niet drukken; zolang Nederland alles blijft winnen is er niets aan de hand!

• 04 Juli 2010 - 12:12

Hank, Sandra En Kids:

Hallo Christine en Martin,

Gertin zal nog wel niet goed wakker zijn geweest na het vieren van de
    Nederlandse overwinning.
    Hoezo heeft Duitsland verloren?
    Alles is hier goed, het weer iets minder warm, gelukkig maar.

Groetjes,
    Hank, Sandra, Imke en Thom

• 04 Juli 2010 - 14:23

Pa En Ma.:

Wat is er met mijn oudste en jongste aan de hand? De één zit na een
    wedstrijd te kijken en
    de ander weet niet meer
    wie er gewonnen heeft. Wij oudjes keken naar die
    wedstrijd en hopen ook de
    finale Nederland-Duitsland te mogen zien.
    Als het helder is en de zon schijnt is het hier
    ook nog wel lang licht hoor, maar ik zou zo weer
    naar Noorwegen willen,
    hoewel ik me ook wel op
    het Pustertal verheug.
    Nog een paar mooie dagen
    daar. Geniet ervan! Groetjes van pa en ma.

• 04 Juli 2010 - 16:40

Jan En Paulien:

Hoi
    al bijna weer tijd om naar huis te gaan.
    Jullie hebben vast nog geen zin daar aan.
    Het weer is hier heerlijk.
    Als het te warm word even de plomp in, heerlijk!!!!!
    We wensen jullie een goede terug reis. groetjes