Verslag dag 13 - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Verslag dag 13 - Reisverslag uit Hemsedal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Verslag dag 13

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

03 Juli 2010 | Noorwegen, Hemsedal

Verslag 13e dag Hemsedal

Vandaag lekker uitgeslapen. Ja, wat heet uitgeslapen. Zo heeft elk voordeel weer zijn nadeel. Zitten we in een heel mooi en luxe appartement, dat nog vrij nieuw is, maar waar natuurlijk rondom nog alles aan moet gebeuren. Van het aanleggen van weggetjes tot het inrichten van allerlei ruimten. Dus om 7 uur gingen de graafmachines en bulldozers aan het werk. En dat maakt lawaai. Dus echt uitslapen was er niet bij.
Om 9 uur uiteindelijk maar opgestaan en lekker rustig aangedaan. Je hebt uiteindelijk ook vakantie om een beetje uit te rusten.
Na een fijn ontbijtje hebben we de computer maar eens opgestart. We zien dat er al weer een paar mensen berichtjes hebben achtergelaten op onze site. Leuk is dat. Kunnen jullie daar ook een beetje meegenieten van al het moois hier.
Vervolgens is Martin lekker voor de TV gekropen en is Christine bezig gegaan met het uploaden van foto’s en het verzorgen van de titels bij deze foto’s. We hadden namelijk besloten dat we vandaag lekker “thuis” zouden blijven. Ons voorbereiden op de spannende kwartfinale van vandaag. We hadden per slot van rekening niet voor niets een appartement geregeld met TV. Die moesten we dan op het meest cruciale moment ook wel gebruiken niet waar?
Nadat Christine de computer werkzaamheden af had, is ze lekker gaan lezen. Martin zat zo nu en dan op het balkon te genieten van het uitzicht en de rust.
En hij bereidde zich natuurlijk geestelijk voor op de strijd van 4 uur ’s middags.
En ja toen was het zover. Bleek de Noorse TV het niet uit te zenden, maar gelukkig hadden we onze Zweedse vrienden hier ook op TV die het wel uitzonden. Al verstaan we er dan niet zoveel van, de beelden zien we wel en we weten zelf wel wie er aan de bal zijn. De namen staan uiteindelijk ook op de shirtjes. Wij zagen natuurlijk net als jullie dat Nederland in het begin niet echt uit de verf kwam. We hadden er (net als meerderen) dan ook een echt hard hoofd in of dit nog wel goed zou gaan. Christine is in de tweede helft maar het boek uit gaan lezen, dat was namelijk wel spannend. En op die manier kreeg de andere spanning bij haar niet zo veel kans. En omdat dit een goed effect had op Nederland moest Christine van Martin blijven lezen. En zie daar met succes. Nederland is naar de halve finale. Deze kunnen we dan weer thuis kijken (met buren en vrienden!), want dinsdag avond zijn we weer thuis als alles gaat zoals het moet gaan.
Na de wedstrijd hebben we samen wat te eten gemaakt en daarna lekker rustig opgegeten. Daarna de vaatwasser ingepakt en laten draaien. Hierna ons weer voor de TV genesteld, om te kijken wie de tegenstander van Nederland zou worden. Dat is dus uiteindelijk Uruguay geworden. En zonder Suarez, de aansteller. Zijn verdiende loon! En hiertegen moet Nederland zeker een kans kunnen hebben. Zeker als ze spelen zoals ze in de tweede helft speelden. Op naar de finale! Na deze wedstrijd hebben we ons bedje opgezocht. Morgen gaan we de omgeving verkennen. Het plan is met de stoeltjeslift omhoog (deze vertrekt bij het appartement) en dan boven lopen en genieten van de mooie omgeving. Kijken of het weer ons goed gezind is. We wachten af.
Oranjegroetjes van Martin en Christine.

• 03 Juli 2010 - 09:48

Hank, Sandra En Kids:

Hallo allemaal,

Ook hier hebben we gisteren met spanning voor de TV gezeten (en een hoop zweetdruppels met temperatuur rond de 35 graden).
    Gelukkig wisten onze Oranje boys Brazilië op afstand te houden.
    Vandaag maar eens kijken of een herhaling van 1974 mogelijk is (Duitsland kan nog steeds ons tegenkomen in de finale).
    Zojuist heeft Hank alle reisverslagen doorgelezen die hij nog niet had gezien.
    Prachtig, prachtig wat is het toch een mooi land.
    Veel plezier nog tijdens de laatste dagen in Noorwegen. Dinsdagavond is het weer volop Oranje!!

Groetjes,
    Hank, Sandra, Imke en Thom.

• 03 Juli 2010 - 09:57

Gertin:

Kunnen jullie daar niet beter blijven en daar het voetbal blijven volgen? Heeft een goede uitwerking op Ons Oranje ;-)
    Groetje broertje

• 03 Juli 2010 - 17:48

Pa En Ma.:

Wat een mooi land daar en
    wat een hitte hier. In Rotterdam is de tour begonnen en daar regent het pijpestelen. Hier een klein beetje en een ietsiepietsie minder warm. Moet ik toch vanavond nog sproeien. Opa zou zeggen "Vannacht zul je bedoelen", want gisteren was het over twaalven.Richard is vanmorgen nog wezen helpen en komt maandagavond terug.Hilda is aan haar knie geopereerd en vanmorgen weer thuisgekomen. Heb ik vanmorgen nog een taart naartoe gebracht. Ze heeft een hele nieuwe knie gekregen en nog wel pijn. Laat de dochters haar maar een poosje verwennen. Nog fijne laatste dagen met zijn beidjes. Groetjes van pa en ma.