verslag dag 17 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 17 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 17

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

08 Juli 2010 | Nederland, Enschede

Verslag 17e dag Göteborg-Kiel-Enschede

Tegen half 7 ging de wekker. Deze hadden we deze keer echter niet nodig. Martin was om 6 uur al klaar wakker. Hij was uitgeslapen en heeft zijn sudoku boek maar weer gepakt. Christine was ook wakker, maar heeft zich weer omgedraaid en verder gedommeld. Tegen kwart voor 7 zijn we ons gaan douchen en aankleden. Om half 8 zaten we in het restaurant voor het ontbijt.
Het was mooi weer en het zonnedek was al open. Na het eten zijn we dan ook snel hierheen gegaan en nog even lekker genoten van de zon.
Om ongeveer half 9 hebben we onze bagage uit de hut gehaald en zijn toen richting parkeerdek gegaan. Dit keer hadden we goed opgelet en het juiste papiertje bij de deur meegenomen. Nu stond de auto op dek 6.6. We hadden de auto dan ook snel gevonden.
We stonden boven en moesten wachten tot de auto’s onder ons de boot hadden verlaten. Aangezien de afvoer route in Kiel niet echt doorstroomde, moesten we nog even wachten. Hierna ging onze auto schuin naar beneden met een lier, omdat onze auto op het afrijdplatform stond. Christine vond dit best eng en heeft wel een paar keer tegen Martin gezegd dat hij met zijn tengels van de handrem af moest blijven en dat de auto in de versnelling moest blijven staan. Je zult maar naar voren schieten en tegen je voorganger knallen. Dat zou dan letterlijk een knaleinde van je vakantie zijn. Dat leek haar geen pretje. Maar Martin luisterde goed en er zijn dus ook geen incidenten geweest.
Hierna Kiel uit en dat was nog een klein probleem. De afvoer richting snelweg stond bommetje vol. Daarom zijn we maar via de andere rijstrook gegaan en hebben onze Tom Tom het werk laten doen. Uiteindelijk waren ze waarschijnlijk met een paar meters extra veel sneller op de autobaan. Ja, ze roken de stal en wilden nu naar huis.
Onderweg nog even getankt en daarna op hoes op an. Om klokslag 2 uur stonden ze voor hun huisje en was hun eerste vakantie naar Noorwegen ten einde.
Deze Noorwegen vakantie zal zeker nog een vervolg krijgen. 17 dagen natuurschoon en rust vraagt om meer.
Dit was dan ook voorlopig het laatste verslag van ons.
Groetjes vanuit een mooi Enschede van Martin en Christine.
Voor eventuele informatie kunnen jullie altijd bij hen terecht.