verslag dag 16 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 16 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 16

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

08 Juli 2010 | Nederland, Enschede

Verslag 16e dag Hemsedal-Göteborg
Vandaag is het einde van onze vakantie aangebroken. We moeten inpakken en wegwezen. Jammer, maar helaas aan alles komt een einde en dus ook aan een fijne vakantie. Maar weer uitzien naar de volgende.
Om half zeven ging de wekker, ons plan was om 9 uur in de auto te zitten en te rijden. Het zouden ongeveer 520 kilometers zijn, die we moesten afleggen. Rekening houdend met gemiddeld 70 kilometer per uur betekende dit een reistijd van ongeveer ruim 7 uur. Dus konden we om ongeveer 4 uur in Göteborg zijn. De boot zou om 7 uur vertrekken, dus zouden we dan ruimschoots op tijd zijn. Evt. vertragingen door files konden we dan hebben zonder de boot te missen.
Uiteindelijk zijn we om kwart voor 7 opgestaan. Eerst hebben we alles ingepakt, daarna ontbeten en gedoucht. Om kwart voor 9 waren we zover dat we de sleutel in konden leveren. Bij de receptie zat in eerste instantie niemand. Even later toch en om 9 uur vertrokken we, precies op schema.
Hierna nog even getankt in Hemsedal. Was nog wel lachen, want de man achter de kassa wenste Martin veel succes tegen Spanje. Martin realiseerde zich dat pas toen hij de auto in stapte en dacht toen zie ik er dan echt als een Duitser uit. Hij heeft dus niet gereageerd met nee hoezo, je moet me succes wensen tegen Uruguay. Maar zonder dit is het dus ook wel goed gegaan. Met de Duitsers minder.
Hierna begon de reis. Het ging allemaal lekker. Onderweg schitterend weer. Na een paar honderd kilometer heeft Christine voor een paar uur het stuur van Martin overgenomen, kon hij even relaxen.
Christine heeft gereden tot in Zweden. Hier gingen we op zoek naar een rustige parkeerplek. Het was kwart over 2 en hadden nog ca. 150 kilometer autoweg te gaan. In anderhalf uur moest dat kunnen. Dus tijd genoeg. Uiteindelijk vonden we op 1 kilometer van de autoweg een parkeerplek bij een natuurreservaat. Hier zat nog 1 ander Duits echtpaar. We zijn een klein eindje verder gelopen over een aantal rotsen en steenmassa’s en daar stond een leuk oud bankje. Hier hebben we onze broodjes opgegeten en wat te drinken genomen. Lekker ontspannen en van niemand last. Wat een rust en geen geraas van auto’s om je heen. Er waren een heleboel vogels, zwanen, reigers, ganzen, meeuwen etc. Prachtig.
Tegen drieën zijn we weer verder gegaan.
Vlak voor Göteborg kwamen we nog in de file, maar precies om 5 uur reden we voor om in te checken. En wie reden er voor ons, ja de fam. Siemensma uit Beneden Leeuwen. De hele vakantie waren we elkaar al min of meer aan het achtervolgen. Nu dus weer.
Wij stonden als 2e in de rij, zij als 1e. We konden hierna ook vrij snel de boot op. Gauw onze bagage naar de hut gebracht en toen naar het zonnedek. Hier hebben we nog een tijdje met de familie Siemensma gekletst, terwijl de heren ondertussen een biertje dronken. Tegen 6 uur hebben Martin en Christine het buffet voor ’s avonds half 9 besproken.
Om ca. kwart voor 7 vertrok de boot al. Mooi op tijd dus. Hierna nog lekker rond gekeken om tegen half 9 richting restaurant te gaan.
Hier weer genoten van het lekkere eten, het was hetzelfde als op de heen weg.
Tegen tienen waren onze buikjes meer dan vol. We zagen dat er een prachtige zonsondergang was, dus snel naar de hut de fototoestellen gepakt en nog een aantal mooie sfeer impressies vastgelegd. Te gek allemaal.
Hierna tegen half 11 onze hut opgezocht. Martin heeft toen nog even sudoku’s gemaakt en Christine een paar hoofdstukken in haar boek gelezen.
Hierna proberen te gaan slapen, we waren allebei moe.
Maar kijken hoe dat deze nacht gaat.
’s Morgens zouden we dan wakker worden in de buurt van Kiel.
Groetjes vanaf het water van Martin en Christine.