dag 26 Canisbay Lake - Ottawa - Cardinal - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 26 Canisbay Lake - Ottawa - Cardinal - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 26 Canisbay Lake - Ottawa - Cardinal

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

27 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 26 Canisbay Lake – Ottawa – Cardinal
En zoals jullie merken hebben de beren ons met rust gelaten. Het vuurtje stoken is gelukt, al waren het geen hoge vlammen. Het hout dat ze ons verkocht hadden, was erg nat. Dus het rookte meer dan dat het echt vlammen gaf. Maar gezellig was het wel. Uiteindelijk moest het vuur nog met water uitgemaakt worden, want het mag niet onbeheerd brandend blijven. En trouw als wij zijn doen wij dat. Hierna zijn we alle drie lekker gaan slapen.
Vanochtend niet te laat opgestaan. Er stond namelijk weer een terugreis naar Ottawa op het programma. En omdat het mooi weer was, ja de hemel is nog steeds strakblauw, wilden we nog een kleine wandeling hier in het park maken. Na douchebeurten, ontbijt en afwas dus gauw vertrokken. Genieten van de pracht in dit park. Na eventjes gereden te hebben, kwamen we bij de parkeerplaats voor de hardwood lookout trail. Hij is maar 800 meter lang volgens de boekjes. Maar er zit wel hoogteverschil in. Dit wandelingetje was mooi ter afsluiting. Nogmaals genoten van de mooie vergezichten. Ook nog weer de nodige kiekjes gemaakt.
Vervolgens met de camper richting Ottawa om Mandy daar weer af te zetten. Maar eerst nog even alle tanks geleegd bij het sanitary dumpstation en de watertank gevuld. Er hing namelijk een vieze lucht in de camper en daar wilden we niet de hele weg last van hebben. En gelukkig heeft het lozen geholpen. De lucht was snel verdwenen.
De terugweg ging redelijk snel. Geen oponthoud onderweg. Natuurlijk nog genoten van de mooie kleuren. De foto’s laten dit wel zien. Tijdens het rijden zijn er nog verschillende kiekjes geschoten.
Om ongeveer half 4 waren we bij de universiteit. Hier de camper geparkeerd en Mandy naar de kamer gebracht samen met de bagage. Hierna hebben we afscheid van haar genomen. Nu zien we haar niet eerder weer terug dan in het nieuwe jaar. Gelukkig is er MSN nog en zal het contact op die manier blijven.
Tegen kwart over 4 zaten Martin en Christine weer in de camper en ging de reis richting Upper Canada Village. Hier is een openluchtmuseum dat ze morgen willen bezoeken. De uitgezochte camping is een Koa Camping in Cardinal, Pittston. Dit ligt in de buurt van het museum. Tegen kwart over 6 reden we de parkeerplaats van de camping op.
Gauw ingecheckt, de dame van de office was zoals gebruikelijk weer alleraardigst. We kregen zelfs korting, ook al hadden we geen pas of iets dergelijks. Dat gebaar doet ons goed. Vervolgens de verslagen inclusief foto’s van de vorige dagen op de site geplaatst en een klein hapje gegeten. Ook is de dag van morgen voorbereid. En helaas kwamen we er toen achter dat het openlucht museum op maandag en dinsdag gesloten is. Terwijl volgens de boeken dit museum tot half oktober open zou zijn. Maar sinds de zomer is er een uitbreiding (museum met uitleg over allerlei historie) en die is nu open. De oude gebouwen etc. niet. En daarvoor kwamen we. Jammer dan, moeten we dus iets anders uitzoeken. Waarschijnlijk gaan we nu via een toeristische route naar een prov. Park waar we nog lekker gaan wandelen en dan rijden we door naar wederom een Koa camping. Alles al in de richting van Toronto. En dit natuurlijk i.v.m. de naderende, jammer genoeg niet uit te stellen terugreis naar Nederland.
Hierna doken we onze bedjes in om ca. half 12, natuurlijk niet nadat we het verslag geplaatst hadden.
Vanuit een super rustig Cardinal lieve groetjes van Martin en Christine

• 27 September 2011 - 06:51

Gertin:

Weer terug in de bewoonde wereld met internet, dat valt tenminste op te maken uit de 4 geplaatste verslagen! De foto's zien er erg mooi uit met de herfstkleuren! Gisteren (maandagvond) samen met Jurjen aan de Gareelhoek gegeten. Wees gerust: Jurrieboy zorgt wel goed voor zichzelf hoor! Gisteravond ook Mandy al even gesproken op MSN en van haar al begrepen dat jullie volop samen hadden genoten! Geniet nog even van dit laatste weekje....helaas, voor je het weet is het weer voorbij.

Liefs en groetjes Gertin

• 27 September 2011 - 07:01

Pa En Ma.:

Hallo genieters,

Wat een prachtige foto's en wat is het
    daar nu mooi !! Het was weer even als
    vanouds, zelfs tijdens dit week-end Mandy nog even achter de boeken ! Nu
    duurt het even voor je elkaar echt weer ziet, nog een weekje dan zie je ons weer. Alles ok. hier. Groetjes en liefs van ons beiden. Ma.

• 27 September 2011 - 13:58

Paulien:

Bravo, weer prachtig verteld allemaal.
    Wat een mooie foto's zeg.
    Ja nog een paar daagjes en dan it het er wee op.
    Geniet van die laatste dagen.
    Groetjes