Dag 29 Campbellville (Toronto) - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Dag 29 Campbellville (Toronto) - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Dag 29 Campbellville (Toronto) - Toronto

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

30 September 2011 | Canada, Toronto

Verslag dag 29 Campbellville (Toronto) – Toronto
Onze buikjes zijn niet geknapt. We hebben het bij de weg gehouden. Gisteravond nog allerlei folders uitgezocht. Om het gewicht in te perken (in totaal mogen we 50 kg meenemen) hebben we dat wat we niet interessant vonden en niet gedaan hebben bij het oude papier gedaan. Verder zijn de koffers ingepakt. De camper vegen en afwassen hebben we vanochtend vroeg gedaan. De wekker ging om 6 uur. We hoorden af en toe wat op het dak van de camper, het waren dus regendruppels. Dus of we vandaag Toronto nog ingaan is maar de vraag. Later gingen de paar regendruppels over in een heleboel. Afwachten dus maar.
Na het ontbijt (bestond uit bakje yoghurt met flakes, jus d’orange en koffie) hebben we de afwas gedaan en nog een beetje schoongemaakt. Hierna de tanks geleegd en het elektrisch afgekoppeld. Tegen half 9 reden we van de camping in de stromende regen. Maar goed dat er aan onze vakantie nu bijna een einde is. We moeten er niet aan denken als we 4 weken regen gehad zouden hebben.
We hadden dus anderhalf uur om bij de camperverhuurder te komen. De afstand die we moesten overbruggen was 55 km. Dat moest dus ruimschoots kunnen lukken. Maar na nog geen 5 minuten autobaan stonden we al in de file. En eigenlijk heeft dit bijna tot aan de camperverhuurder geduurd. We waren trouwens perfect op tijd, om 2 minuten voor 10 draaiden we de parkeerplaats op.
Hierna werd de overdracht van de camper afgewerkt. Zowel van binnen als buiten werd de camper geïnspecteerd op beschadigingen. Die waren er niet. We hadden ook netjes opgepast, dus we hadden ook niet anders verwacht. Wel hadden we ruim 1100 km meer gereden dan in eerste instantie in het contract stond. De kosten hiervoor zijn verrekend met de borg. En omdat we minder lang in Amerika gebleven zijn, zijn de extra kosten hiervoor ook weer aan ons terugbetaald, net als de kosten van de afvoerslang. Hierover wilden ze nog wel een beetje moeilijk doen. We hadden namelijk een nieuwe gekocht, omdat de oude erg kort was. En we daardoor op veel campings moeilijk of helemaal niet bij de afvoer konden. Nu was volgens de manager de bijgeleverde slang de standaard maat. Doordat wij dit dus eerlijk vertelden, zouden we het geld niet terugkrijgen. Als we gezegd hadden dat de slang kapot was, wel een vergoeding. Dat realiseerde hij zich waarschijnlijk ook, en besloot dus het geld toch te vergoeden. Hij heeft trouwens ook genoeg aan ons verdiend met 4 weken verhuur. Uiteindelijk is het dus toch goed gekomen. Hierna werden we netjes door een medewerker van Canadream naar het hotel gebracht.
Hier waren we om ca. 11 uur. Er was al een kamer gereed, dus konden we alles al op de kamer neerzetten. Hier heeft Martin voor het eerst sinds 4 weken weer TV gekeken. Christine heeft op internet zitten surfen.
Het weer was ondertussen dus toch mooi weer aan het opklaren. Het regende al niet meer sinds we de parkeerplaats bij Canadream opdraaiden. GELUK! Dat moet je soms hebben. En koud is het ook al niet. Dus om kwart over 1 toch maar Toronto in. Eerst nog even geld gewisseld bij de receptie van het hotel, toen naar de bushalte gelopen. Van 4 weken geleden weten we nu precies hoe we het moeten aanpakken. Welke bus en welk metro station. Om kwart over 2 waren we dan ook in hartje Toronto. We zijn uitgestapt bij halte Queen’s Park. Van hieruit zijn we over College Street (langs de Universiteit van Toronto) richting Chinatown gelopen. Op de hoek van College Street en Spadina Avenue zijn we linksaf gegaan, Chinatown door en langs Kensington Market. Hier is echt alles chinees. En misschien wel illegaal? Op de kruising met de Dundas Street zijn we deze straat ingeslagen, tot aan Yonge Street. Hier kom je in Downtown Yonge. Grote billboards met lichtreclame en grote winkelcentra. New York in het klein. De Yonge Street zijn we helemaal afgelopen tot aan het water (Ontariomeer). Hier hebben we een klein stukje van de Queen’s Quay E/W gelopen tot aan Sugar Beach. Dit is een nagebootst strand. Vanwege het zonnetje hebben we dus heerlijk op luxe stoelen op het kunststrand gezeten. Er vertrok net een grote vrachtboot onder begeleiding van een loods. Dus hadden we ook nog wat te kijken. Na een half uurtje zijn we weer in de benen gekomen. Na de al gemaakte tippel ging dit al een beetje moeilijker. Maar het is gelukt. We zijn de Jarvis Street in gelopen. Dit is de Old Town. Ook kwamen we toen langs St. Lawrence Market. Dit is een heel leuk complex met allerlei detaillisten, zoals slager, bakker, visboer, kaasboer sieraden, kleding etc. Heel leuk om te zien. Hier dicht bij zagen we ook een leuk terras, dat uitnodigde om daar te gaan eten. Buiten een bord met Grolsch dus dat trok Martin wel. Het was wederom een Ierse pub, The Jason George. Hier hebben we lekker gegeten. Na het eten (het was ondertussen kwart voor 6) zijn we via de Shuter Street weer naar de Yonge Street gelopen. Hier even in het winkelcentrum Eaton bij Sears rondgekeken. Dit is volgens ons de Nederlandse Bijenkorf, maar dan natuurlijk heel groot. Ondertussen was het al schemerig geworden toen we weer buitenkwamen. Dit wilden we ook graag, want dan kwam de neon reclame op het plein beter tot zijn recht. Dus hier toen maar van genoten. Ook waren er nog een tweetal straatartiesten, dat hun kunsten vertoonden. Ook hier nog even naar staan kijken. Ondertussen was het ruim 7 uur en vonden we het eigenlijk wel welletjes. Dus doken we daar onder de grond, om de metro en vervolgens de bus naar het hotel te nemen. Om half 9 waren we weer terug in het hotel. De terugrit duurde iets langer omdat we nu bijna 20 minuten op de bus hebben moeten wachten. Maar na zo’n geslaagde dag maakt dat niet uit.
Nu is Christine met het verslag bezig en Martin ligt lekker languit op bed TV te kijken.
Nu mensen aan alle mooie dingen komt helaas meestal ook een einde. Zo ook aan onze prachtige vakantie. Vanuit Canada is dit dan ook het laatste verslag. Eenmaal in Nederland zal ik proberen van de laatste dag ook nog een verslag af te leveren. Allemaal bedankt voor de reacties en tot een volgende keer.
Voor de laatste keer vanuit Canada de groetjes van de nagenietende Purgjes.

• 30 September 2011 - 06:43

Pa En Ma.:

Hallo lieve kinders,

Misschien lezen jullie dit niet meer,maar toch wil ik jullie nog een heel voorspoedige terugreis wensen. Tot ziens in Enschede. Liefs en groetjes pa en ma.

• 30 September 2011 - 06:58

Paulien:

Hoi, als jullie dit nog lezen, we wensen jullie een goede terug reis. groetjes

• 30 September 2011 - 11:51

Gertin:

Hallo Z&Z,

Hierbij een goede terugreis mochten jullie dit nog lezen. Jullie huis zag er in ieder geval netjes uit bij de inspectie door mij gisteravond. De wedstrijd was zeer de moeite van het kijken waard en het resultaat mocht er ook zijn: Twente met 4-1 gewonnen! En moeders gefeliciteerd! Je hebt dit keer ook van me gewonnen! ;-)

Groetjes en liefs Gertin

• 30 September 2011 - 18:08

Purgjes:

we zijn op het vliegveld, ingecheckt en koffers weg. Net niet te zwaar, dat hebben we dus ook weer gered. Om 10 over half 6 plaatselijke tijd, dus bij jullie 10 over half 12 is het de bedoeling dat we de lucht in gaan, om vervolgens voor jullie morgenvroeg om 7 uur op Schiphol te landen. Voor nu de laatste groetjes vanaf Toronto Airport

• 30 September 2011 - 21:30

Richard:

Hoi Purgjes,

Ik zie dat jullie een gave vakantie hebben gehad! Een hele goede terugreis gewenst naar het mooiste plekje op aarde: TWENTE

Groetjes Richard S.