Dag 28 Marmora - Campbellville (Toronto) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Dag 28 Marmora - Campbellville (Toronto) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Dag 28 Marmora - Campbellville (Toronto)

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

29 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 28 Marmora – Campbellville (Toronto)
Het bankje heeft het gisteren gehouden. Had ook niet lang de kans om te krakken, want het begon te sputteren en dus zijn we naar binnen gegaan.
Hier nog een tijd zitten internetten. Geen van ons beiden had zin aan eten koken. Uiteindelijk hebben we een stukje vlees in de pan gedaan, sla erbij en een boterham. Genoeg om op te kunnen slapen.
De volgende ochtend werden we om kwart over 7 gewekt door het gekrijs van de kraaien. Ook die zijn er genoeg hier. Daarna opgestaan en alles rustig aan gedaan. Het regende opnieuw, de herfst is echt begonnen. Veel blad is er vannacht al van de bomen gekomen. Echt koud is het trouwens niet.
Na het eten hebben we ons rustig voorbereid op het vertrek. Rond half 12 verlieten we deze camping. Richting Peterborough was ca. 65 km. Dit zou ongeveer één uur duren. En ja mensen je gelooft het niet, maar onderweg werd het droog en ging de zon haar best doen. Over geluk hebben we deze vakantie niet te klagen. In Peterborough stonden genoeg borden die ons de weg naar de scheepslift wezen. Deze hadden we dan ook gauw gevonden. Het was er rustig. Dat is het voordeel van het naseizoen. De camper konden we dan ook rustig daar op de parkeerplaats parkeren. Vervolgens zijn we naar het kanaal toegelopen en wat plaatjes geschoten. Er was een echtpaar dat ons vroeg of de lift nog werkte. Ons antwoord was ja als er boten komen. Zonder boten niet natuurlijk. Vervolgens hebben we de lift van de bovenkant bekeken. De liftwachter vulde op een gegeven moment de ene liftbak met meer water. Enige bedrijvigheid dus. Vervolgens zijn we weer naar beneden gelopen, Martin via een andere route dan Christine. Christine is halverwege blijven rondkijken, Martin is verder naar beneden gelopen. Christine zag toen in de verte een boot aankomen, die van de lift gebruik ging maken. Vandaar de bedrijvigheid. Hoezo geluk? En de zon die ook nog meewerkte. Het kon niet op. We hebben dus prachtige kiekjes gemaakt. En Martin heeft de lift in werking met zijn fototoestel gefilmd. Het is allemaal prima gelukt. Uiteindelijk zijn we tegen 2 uur weer vertrokken. Onderweg nog allerlei foto’s gemaakt. Ook van de superbrede hwy 401. Hier vliegen de auto’s en vrachtwagens je links en rechts om de oren. Op enig moment is deze weg in totaal minstens 16 banen breed. Echt een stuk techniek.
Dus op weg naar de laatste camping voor dit jaar. Deze ligt op ca. 55 km van de camperverhuurder. En daar moeten we morgen tussen 8 en 10 uur onze nu zo vertrouwde 810.034 camper inleveren. Vanavond dus camper opruimen en koffers pakken. Alvast lekker douchen etc. En ook de restanten voedsel opmaken. Dat wordt nog moeilijk. Als we geknapt of hondsberoerd zijn, lezen jullie dat morgen wel.
De camping ligt trouwens dicht bij de snelweg en overkomende vliegtuigen horen we hier ook. Bijna bij de camping, hebben we nog een eekhoorntje gered door er langs te rijden. Er was een roofvogel die zijn vizier op het eekhoorntje had gericht. Doordat wij eraan kwamen, schrok die vogel en liet het eekhoorntje vallen. Deze vluchtte razendsnel de boom in. Ook nog een goede daad gedaan vandaag dus.
Goed mensen tot morgen dan. Dan zal ik nog 1 poging doen om een verslag vanuit Canada op de site te zetten. We gaan dan waarschijnlijk overdag nog “even” Toronto in. En dus is er dan vast nog wel iets te vertellen.
Voor nu de groetjes vanaf een enigszins lawaaierige camping van Martin en Christine

• 29 September 2011 - 06:07

Gertin:

Hallo Z&Z,

Sorry moeders maar ik ben je weer voor! Maar wat maakt dat uit? Niets toch? Leuke foto's weer, zelfs het verzoeknummer Highway 401 is ingewilligd. Geniet van de laatste daagjes daar.

Groetjes en liefs Gertin

• 29 September 2011 - 07:14

Pa En Ma.:

Hallo kids,

Inderdaad geweldig,wat een techniek, oud en nieuw, want ik neem aan, dat die scheepslift niet zo jong meer is. Gertin, het maakt inderdaad niets uit wie de eerste is. Ik mag trouwens van Droste niet willen winnen !! Vanmorgen waren er andere prioriteiten, Richard komt zo en vanmiddag gaan we naar Dini en Wim in Delden. De zon schijnt hier ook al volop, dus nog weer een mooie dag. Groetjes en liefs van pa en ma en tot de laatste keer of al tot ziens ?!!

• 29 September 2011 - 17:31

Sandra:

Hallo luitjes,
    Jullie blijven geluk houden met alles of niet? Bij ons lijkt het wel zomer met hoge temperaturen, dus als jullie terugkomen is het hier lekker warm (23-25 graden)!!!!De kinderen zijn FC TWENTE aan het kijken en helaas, ze staan nu (nog)achter met 0-1.
    Heb nog fijne dagen daar en we zien/horen/ spreken elkaar.
    gr.Sandra

• 29 September 2011 - 21:39

Ma.:

Hallo twentefans, Even zeggen, dat ze toch met 4-1 gewonnen hebben. Ma.