Dag 27 Cardinal - Marmora - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Dag 27 Cardinal - Marmora - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Dag 27 Cardinal - Marmora

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

27 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 27 Cardinal – Marmora
Vanochtend werden we wakker door het geluid van kraaien en gakkende ganzen. Je ziet het overal, de ganzen zijn aan de trek begonnen. Overal in de lucht V-vormen van vertrekkende ganzen. Ze vliegen dan luidt gakkend over je heen. Zij gaan ons voor. Wij volgen vrijdag/zaterdag. Helaas wel. Het is nog steeds genieten. En weer is het vandaag droog en doet de zon ook zo nu en dan een duit in het zakje. Wel merk je overal dat het seizoen voorbij is. Zoals gisteren geschreven ging ons plan voor vandaag niet door. Na het ontbijt en de aankleedpartij zijn we om 10 uur vertrokken van de camping. Vandaag via de toeristische route richting Peterborough. Onderweg kwamen we leuke oude historische plaatsjes tegen, zoals Prescott, Brockville en Smiths Falls. Door de grootte van de camper was het lastig om een parkeerplaats te vinden en daarom dus geen stop gemaakt.
Vervolgens hadden we gedacht te gaan wandelen in het Provinciaal Park Sharbot Lake. Volgens de boekjes moest dit park open zijn. Maar helaas dus gesloten. Dat is dus wat ik bedoelde met einde seizoen. Daarom maar doorgereden via Hwy 7. Deze route is weer heel verschillend van vanochtend. Toen langs het water van de St. Lawrence, nu door heuvel-, bos- en waterachtig gebied. Hier zagen we nog diverse nesten in het water van bevers met door hen gebouwde dammen. Na de wandeltocht van de Beaver Pond Trail in het Algonquin Park met de uitleg in de brochure, vallen deze nesten ons nu op. Hebben we zelfs in de vakantie nog weer iets geleerd.
Om half 3 reden we het terrein van de Koa Camping in Marmora op. Ook hier is het einde van het seizoen merkbaar. Het is er erg rustig. Je hoort er eekhoorntjes piepen, vogels fluiten en de wind door de bomen waaien. Zo nu en dan schuifelt er een 65 plusser over de camping en dan heb je het wel gehad. Na het aanmelden zijn we nog even Marmora in gegaan voor een paar noodzakelijke boodschappen. Niet te veel, want anders kunnen we die donderdag in de prullenbak gooien. Meenemen naar huis is geen optie. Dus hebben we ingekocht met beleid.
Nu is het 4 uur en zitten we lekker buiten aan de picknicktafel. Hoelang de tafel het volhoudt, durf ik niet te zeggen, maar hij maakt een raar krakend geluid. Mocht het niet goed gegaan zijn, dan horen jullie dat morgen. Martin zit te puzzelen en Christine is bezig met het dagelijkse verslag. De bedoeling is dat we morgen naar Peterborough gaan en daar de scheepslift gaan bekijken en daarna richting Toronto doorrijden. Dan koffers pakken, camper inleverklaar maken en nagenieten van een lange en hele fijne vakantie.
Groetjes van de relaxende Martin en Christine

• 27 September 2011 - 21:06

Gertin:

Hallo daar,

Tja, ook aan al het goede komt een eind. Dat zal straks tegenvallen als jullie weer aan het werk moeten. Maar in ieder geval blijven de herinneringen! En de mooie foto's natuurlijk ook! Donderdag met Jurjen dus nog naar het voetbal. Zondag is mijn tribuneplek niet vrijgegeven maar niet erg; kon er toch niet naar toe vanwege dienst en krijg er nu dus gewoon geld voor terug tzt!

Groetjes en liefs Gertin

• 27 September 2011 - 21:51

Pa En Ma.:

Hallo kinders,

Voor het naar bed gaan nog even gekeken en zie daar weer een verslag. Dat waren er dus vijf vandaag.
    Papa ligt al in bed, die leest het dus morgen wel. Hij vroeg vandaag al wanneer jullie nu precies terugkomen.
    Dat zal afkicken worden! Ook voor ons, niets meer te lezen 'smorgens en geen
    mooie foto's. Gertin was me trouwens
    al weer voor. Eens zien of ik het deze week nog van hem kan winnen!! Groetjes en liefs van ons beiden. Ma.

• 28 September 2011 - 06:37

Paulien:

Hallo
    ja 1 van de laatse verslagen, jammer. ja voor jullie helemaal en voor de thuisblijvers ook hoor.
    ben het met je moeder eens Christine, smorgens geen verslag meer.
    Vond het heerlijk om te lezen.
    groetjes