dag 1Enschede Moselkern - Reisverslag uit Moselkern, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 1Enschede Moselkern - Reisverslag uit Moselkern, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 1Enschede Moselkern

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 September 2012 | Duitsland, Moselkern

dag 1 Enschede – Moselkern
Een paar dagen geleden hebben we ons hotelletje geboekt in Moselkern. Dit plaatsje ligt op ca. 18 km van Cochem aan de Moezel. De wijnfeesten staan op punt van beginnen, dus als voorproefje op Oostenrijk leek ons dit wel wat. We hebben ons al een paar dagen kunnen verheugen op de Federweisser met Zwiebelkuchen.
Nadat we rustig de auto hebben ingepakt vertrekken we om ongeveer half 12. Eerst nog even langs Martins moeder om afscheid te nemen. Verder nog een beetje afval geloosd in de diverse containers. Uiteindelijk was het kwart over 12 toen we reden richting Mosselen.
De heenweg verliep voorspoedig, wel een paar kleine regenbuitjes, maar die konden ons plezier niet bederven. Wij gaan ons vermaken. Na een kleine lunchpauze langs de autobaan, kwamen we om ongeveer kwart voor 4 aan bij het hotel. Het zag er netjes uit. Hier kunnen we het vast wel 3 nachten volhouden.
We werden door de kok welkom geheten, hij gaf een kleine rondleiding en liet ons ook de garage zien, hier kunnen we het fietsenrek en de fietsen stallen. Vervolgens hebben we de koffers en andere benodigdheden uit de auto gepakt en naar de kamer gebracht. We hebben een kamer aan de voorkant met uitzicht op de Moezel. Niets mis mee. En drie nachten voor samen € 172, wie doet ons wat. Zelf inclusief ontbijt. Hierna even lekker bijgekomen op de kamer. Hierna nog even een wandelingetje door het dorp gemaakt. Even een paar plaatjes geschoten.
Om ongeveer half 7 zijn we maar naar beneden gegaan voor het diner. We werden door de ober verwelkomd en hij wees ons op de mogelijkheid voor halfpension. Voor € 16,90 p.p. konden we uit twee driegangen diners kiezen. Voor ons twee zat er wel wat tussen, dus kozen we hier voor. Martin een lekkers schnitzel met kroketten, Christine wilde zalmfilet op een bedje van gesmoorde spitskool met tagliatelle. Vooraf hadden we beiden tomatensoep en als dessert apfelstrudel met vanille ijs. Echt heerlijk allemaal.
Tegen achten hadden we alles op en zijn we weer naar onze kamer gegaan. Hier lekker languit voor de TV en voetbal gekeken. Helaas geen NL ook al zit er een Nederlandse eigenaar op dit hotel. We waren dan ook veroordeeld tot Oostenrijk-Duitsland, gelukkig was dit wel spannend en had Duitsland het er moeilijk mee, jammer genoeg hebben ze wel met een beetje geluk gewonnen. Echt Duits dus.
Later op teletekst zagen we nog met half slaperige koppen (we waren mooi met ons twee in slaapgevallen) dat Nederland met 4-1 gewonnen had. Dus zonder onze aandacht gaat dat ook wel goed. Hierna lekker verder gaan slapen.