dag 2 Moselkern Burg Eltz - Reisverslag uit Moselkern, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 2 Moselkern Burg Eltz - Reisverslag uit Moselkern, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 2 Moselkern Burg Eltz

Blijf op de hoogte en volg Christine

12 September 2012 | Duitsland, Moselkern

Dag 2 Moselkern-Burg Eltz
Na een redelijke nacht (er gaat werkelijk niets meer boven een Tempur matras) zijn we om 8 uur opgestaan. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. Dit was prima, keuze te over. Je kunt merken dat er een Nederlandse eigenaar is.
Na dit lekkere ontbijt zijn we om kwart over 10 te voet vertrokken. Vanaf het hotel is het lopend ca. 4,5 km naar Burg Eltz. Hier zijn we in het verleden met de kinderen ook al eens geweest, maar toen met de auto. De wandeling er naar toe was prachtig en ook heerlijk rustig. En mooi langs de ruisende rivier de Eltz. Aangekomen bij de burcht bleek het daar duidelijk drukker, veel mensen dus met auto’s. Omdat we in het verleden de burcht al van binnen hadden bekeken, hebben we dat nu maar overgeslagen. Daarom te voet weer verder. We wilden via Mudenerberg en Muden terug naar Moselkern lopen. Dit zou wel een hele tippel worden, volgens het kaartje dat we uit het hotel meegenomen hadden, was het eerste stuk behoorlijk steil. Nu dat kunnen we beamen. Maar we hebben dat steile overleefd. Hierna moesten we even zoeken naar Mudenerberg, de bordjes waren even onduidelijk, maar we hebben het gevonden. We liepen langs een zgn. Kreuzwegenpad naar beneden. Het waren dertien kruisen die de kruisiging van Jezus uitbeelden. Vorig jaar in Canada hadden we zo’n pad ook al eens gelopen. Wie weet brengt dit ons geluk. De weergoden waren ons in ieder geval nog steeds goed gezind. Gisterenavond wel regen, maar vandaag op drie druppels na bij de burcht nog niets. Ze hadden anders voorspeld, maar ja wij hebben vakantie en dan wil het wel eens anders zijn.
Na dit pad kwamen we tussen de druivenranken uit. We krijgen steeds meer zin in de Federweisser, maar helaas in ons hotel is het nog niet. Volgens de ober duurt het nog een week ofzo. Wij willen dit nog niet geloven. Morgen naar Cochem, daar zal het toch wel zijn? We zullen het meemaken.
Na de druivenranken verder naar beneden tot in het plaatsje Muden. Hier even gezocht naar de goede weg, want we wilden niet langs de grote weg naar Moselkern. Uiteindelijk weer een pad tussen de druivenvelden door op enige hoogte. Vanuit hier een prachtig gezicht op de Moezel. Genieten met ons twee. Het weer wist even niet wat het moest doen, maar na een aantal druppels hield het weer op met regenen, ze kwamen er zeker achter dat wij aan het wandelen waren, die paar druppels waren een foutje van de weergoden. Ze hebben zich gelukkig dus weer bedacht. Het was zo weinig dat we niet eens de jas ervoor gepakt hebben.
Vervolgens daar tussen de druivenranken lekker op een bankje gezeten, genietend van het uitzicht. Toen we weer in de benen kwamen, merkten we wel dat we al behoorlijk wat kilometers in de benen hadden ( 12 km), maar gelukkig was het niet ver meer. Vervolgens nog een leuk stukje door het bos, waarna we al snel weer in Moselkern waren. We kwamen dicht bij het hotel weer uit. Moe en voldaan hebben we toen tegen 3-en onze hotelkamer weer opgezocht.
Na een lekker warme douche voor onze vermoeide spieren en gewrichten hebben we even languit gelegen op het bed.
Tegen zevenen maar weer eens naar beneden gegaan voor het diner. Ook vandaag konden we weer een keuze maken uit het menu. Dit keer hebben we beide voor hetzelfde gekozen, namelijk vooraf salade met miniloempia’s en balsamicodressing, casslerrib met zuurkool en gekookte aardappelen en vanille-ijs met warme kersen na. Maar goed dat we vandaag zoveel gewandeld hebben, anders komen we vierkant weer terug. Na nog een kopje koffie in het restaurant en even gekletst te hebben met de ober zijn we tegen negenen naar onze hotelkamer gegaan. Hier natuurlijk nog even naar de verkiezingsuitslagen gekeken. We hebben 1 zender (BVN) waar enkele NL programma’s op komen. Natuurlijk nu ook de verkiezingsprogramma’s. Jurjen je hebt voor ons op de goede partij gestemd, alsnog bedankt kerel!
Hierna zijn we uitgeteld (letterlijk en figuurlijk) in slaap gevallen.