dag 8 Fugen Spieljochbahn - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 8 Fugen Spieljochbahn - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 8 Fugen Spieljochbahn

Blijf op de hoogte en volg Christine

18 September 2012 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Dag 8 Gerlosberg – Fugen Spieljochbahn
Vandaag zaten we om half 11 in de auto naar Fugen met als doel de Spieljochbahn. Ook dit is weer een gondellift. We zaten om ongeveer kwart over 11 in de lift. Toen we boven waren op 1865 meter zijn we vandaar uit naar het Gipfelkreuz gelopen op 1920 meter. Dit was wel te doen. Na hier een aantal foto’s gemaakt te hebben en genoten te hebben van het prachtige uitzicht zijn we rustig naar beneden gelopen. We zijn via de Arzjochkapelle gelopen. Dit ligt aan een meertje waar we heerlijk in de zon hebben gepicknickt. Echt genieten hier, zowel van de rust als het prachtige uitzicht. Vervolgens zijn we rustig verder naar beneden gegaan. Het eerste stuk was nog weer via een pad met boomstronken en wortels, dus wat lastiger. Op een gegeven moment hadden we de keus tussen de makkelijke en wat moeilijkere weg. We hebben toen maar voor de eerste mogelijkheid gekozen. Deze weg is qua kilometers dan wel meer, qua tijd maakt het niet uit omdat het makkelijker lopen is. En dat vinden onze gewrichten en spieren op dit moment wel iets fijner.
Deze grindweg was ook voor auto’s, deze kwamen we zo nu en dan tegen. Ook een enkele wandelaar, verder was het heerlijk rustig. Ook stonden er her en der banken, waarvan we nog een keer gebruik hebben gemaakt. Uiteindelijk waren we om ongeveer half 4 bij de Kohleralm (mittelstation Bergbahn). Hier hebben we heerlijk op het terras gezeten. Lekker genoten van een kop cappuccino en apfelstrudel. Eerlijk verdiend vonden we. Tegen vieren hebben we toen de lift maar genomen. Naar beneden lopen zouden onze spieren niet vrolijk vinden. We hebben deze keer naar ons oude lichaam geluisterd. We willen per slot van rekening ook nog van de resterende dagen genieten en dan niet aan het appartement gekluisterd zijn vanwege allerlei lichamelijke gebreken. Voorzichtig aan met deze 50 plussers!
Met de auto zijn we hierna nog even naar het centrum van Zell am Ziller gegaan. Daar hebben we een paar kleine boodschapjes gedaan en toen gauw terug naar het appartement. Hier onze spieren met een douchebeurt vereerd. Vervolgens genoten van de maaltijd die Martin deze keer bereid had.
Hierna gezellig gecommuniceerd met het thuisfront en een beetje TV gekeken. Hierna moe en voldaan ons bed opgezocht. Morgen zal het slecht weer worden. We hebben daarom voor morgen dan ook een rustdag ingepland. Lekker relaxen met boekjes, puzzels etc.