dag 7 Ramsberg sessellift Ramsau - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 7 Ramsberg sessellift Ramsau - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 7 Ramsberg sessellift Ramsau

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 September 2012 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Dag 7 Gerlosberg – Ramsbergsessellift
Vandaag stond er weer een wandeling op het programma. Gisteren heeft Martin nog even met de Duitse bewoners van het andere appartement gepraat. Deze belden namelijk bij ons aan omdat ze niet naar binnen konden. Zij komen hier al 20 jaar en nog nooit had Anneliese de deuren op slot gedaan, nu wel en zij hadden geen sleutel bij zich. Maar ja, wij konden voor hen ook niets betekenen. Geen sleutel voor hen. Wel aangeboden dat ze iets bij ons konden drinken, maar dat hadden ze zelf genoeg. Deze Duitser vertelde dat als je de weg verder omhoog volgde, je dan langs het middenstation van de Rosenalmbahn kwam, en dat het een hele mooie route was. Omdat wij misschien vanaf het appartement naar dit middenstation wilden lopen en dan met de gondel omhoog, leek het ons voor vandaag een goed plan om die weg met de auto te rijden om te kijken of dit te lopen was. Zo gezegd zo gedaan. Vandaag die weg gereden, toen we naar Ramsau gingen. Dit was namelijk ons doel voor vandaag, de sessellift daar. Nu deze weg hebben we nu 1 keer gereden, heel erg mooie uitzichten, maar het was ook gelijk de laatste keer. Martin vond dit niet erg prettig. Steil, smal etc. Niets voor iemand met hoogtevrees. En dit lopen tot het middenstation wordt het ook niet. Dus als we hier naar boven gaan, gewoon vanaf beneden, waar we de auto gewoon kunnen parkeren. De weg ernaar toe is ook voor Martin prettiger.
Vandaag dus naar Ramsau. Toen we er aan kwamen, moesten we wachten. Ze hadden namelijk lunchpauze. De lift was gesloten van 12.10uur tot 13.00uur. Om klokslag 13.00 uur ging de lift weer open. Wij als eersten erin en daarna rustig naar boven. Ook vandaag was het weer prachtig weer.
Boven aangekomen besloten we om naar beneden terug te lopen. Onderweg hadden we nog uitzicht op ons appartement. Wel apart. Hierna rustig verder naar beneden gelopen. Onderweg nog lekker een broodje gegeten op een natuurlijk bankje, een afgezaagde boomstronk en een steen. Onderweg weinig andere mensen gezien, dit was duidelijk anders dan gisteren. Toen was het echt zondag. Veel dagjesmensen. Die waren er vandaag dus niet.
Dat we naar beneden liepen, hebben we geweten. Martin moest op het eind echt rustig aan doen, zijn knietjes protesteerden enigszins. Uiteindelijk waren we tegen vier uur beneden. Hierna weer terug naar het appartement. Daar arriveerden we om ongeveer kwart over vier.
Hier lekker op het balkon van het najaarszonnetje genoten. Samen met het laatste restje Federweisser. Hierna moest er natuurlijk weer gegeten worden. Het werd vandaag nasi. En als toetje verse yoghurt die Anneliese ons bracht. Die had ze zelf gemaakt. Ook kregen we nieuwe verse melk en twee eitjes voor bij het ontbijt. Wat zijn we toch gezond bezig. Alles puur natuur! Onze gezichten zijn ook al lekker bijgekleurd, we komen helemaal gezond weer terug!
Na het eten nog even gesproken met alle thuisfronten en nu dus bezig met de verslagen van dag 5, 6 en 7. Morgen gaan we weer vroeg op pad, ze voorspellen namelijk voor later op de dag een omslag van het weer, dus zolang we kunnen willen we ervan profiteren. Echte plannen voor morgen hebben we nog niet. Wat het geworden is, lezen jullie in het volgende verslag.
Vanwege het wegvallen van het internet is het plaatsen op maandag niet meer gelukt. Dinsdag gaan we dit alsnog proberen.

• 18 September 2012 - 08:20

Marion:

heej wat zijn jullie goed bezig, leuk om te lezen en veel plezier nog voor de komende dagen...liefs uit Buurse van Marion

• 21 September 2012 - 09:16

Rob Leijerweerd:

Hallo Martin & Cristien

Wat maken jullie er weer een geweldig werk van, zo houden jullie jezelf wel extra bezig
    Waarschijnlijk om het later nog eens terug te kunnen lezen
    Mogelijk dat jullie het niet weten, maar de familie uit Neede heeft een huisje in Koningsleiten
    net ietsjes verder dan Gerlos, misschien leuk om daar ook even om de hoek te kijken
    Wens jullie verder nog aangename vakantie en behouden terug reis naar huis

groetjes uit Suddendorf