dag 10 Rosenalmbahn Zell am Ziller - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 10 Rosenalmbahn Zell am Ziller - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 10 Rosenalmbahn Zell am Ziller

Blijf op de hoogte en volg Christine

20 September 2012 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Dag 10 Gerlosberg – Rosenalmbahn
Vandaag zaten we om half 12 in de auto naar beneden. Op de rustdag van gisteren (het was toen slecht weer en we leefden min of meer in de wolken), was er sneeuw op de bergtoppen gevallen. Dat konden we alleen gisteren vanwege de wolken niet zien. Nu is de nevel aan het optrekken en belooft het een mooie dag te worden. Martin gaat vol goede moed in een korte broek (de pijpen zitten wel in de rugzak) naar boven met de lift. Hij vergeet zelfs zijn vest mee te nemen naar boven. Nu maar hopen dat het echt wel mooi weer wordt. Regenjassen etc. hebben we wel bij ons. Dus als de nood aan de man komt, kan Martin zich nog wel inpakken. Boven kijken we welke kant we op willen. We willen de Schmankerlweg lopen. Na even zoeken hebben we dit gevonden. We gaan op pad en genieten gelijk. Overal sneeuw en zon, hoe fantastisch kan dit zijn. Martin heeft geen spijt van zijn korte broek, het is echt prachtig wandelweer. Onderweg genieten we van alle prachtige uitzichten, verse sneeuw, helemaal te gek. Ook pauzeren we lekker op een bankje onder het genot van een broodje en wat drinken.
Vervolgens lopen we door en gaan richting middenstation. Al met al hebben we wel weer een kleine 3 uur gelopen en met de rustpauzes etc. en terugweg met de gondel is het ca. 4 uur als we beneden zijn. We doen nog een paar kleine boodschapjes in Zell am Ziller en gaan dan terug naar de boerderij.
Martin maakt de pizza klaar die we dan lekker samen oppeuzelen. We maken ons klaar voor de wedstrijd van straks. FC Twente moet tegen Hannover 96 en wij hebben het geluk dat deze wedstrijd hier live op de TV komt. Kijken wat het wordt. Helaas dus geen overwinning. Na met 2-0 voorgestaan te hebben wordt het toch nog 2-2. Maar het had ook nog slechter gekund. Het eerste punt is binnen, dan moet de rest maar gewonnen worden.
Hierna zoeken we snel ons bedje op. Morgen wordt het weer een mooie dag, dus zal er vast weer gewandeld worden. En dan moeten we wel een beetje uitgerust zijn.