dag 11 Hintertuxer Gletscher - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 11 Hintertuxer Gletscher - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 11 Hintertuxer Gletscher

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 September 2012 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Dag 11 Gerlosberg – Hintertuxer Gletscher
Ook vandaag was het weer mooi weer toen we wakker werden. Na het ontbijt en de overige werkzaamheden, zaten we om half 12 in de auto. We gaan naar Hintertux. Al met al is dit ruim een half uur rijden vanaf ons appartement. We kunnen met de Zillertal Activcard met de Hintertuxer Gletscherbus I tot de Sonnenbergalm op 2100 meter hoogte. Boven bekijken we dan of we nog hoger willen. Daar aangekomen, het is ondertussen half 1, lopen we daar een beetje rond en bekijken we wat we willen. We besluiten om toch maar een apart kaartje te kopen om met de Gletscherbus II naar ca. 2600 meter hoogte te gaan. We zien allerlei mensen met ski’s lopen, dat skiën, willen we ook wel eens zien daar op de gletsjer. Dus nadat we een kaartje in het restaurant gekocht hebben, gaan we een etage hoger.
Wat een prachtige gezichten en zeker met dit mooie weer. Boven lopen we wat rond en genieten we van het mooie weer. Dit smaakt naar zelf skiën. Maar helaas die pakken hebben we niet bij ons. Dus geen skipret dit keer voor ons.
Tegen half 2 gaan we weer terug naar 2100 meter hoogte. We besluiten om vanaf hier terug te lopen naar het dalstation. Het is mooi weer, dus dat moet kunnen. De borden geven twee en een half uur aan. We hebben de auto in de parkeergarage staan die om half 6 sluit, dan moeten we in ieder geval beneden zijn. Als we vertrekken is het kwart over 2. Onderweg genieten we zoals al vaker deze week van de mooie uitzichten en de rust. Zo nu en dan komt ons een mountainbiker tegemoet of een auto achterop, evenals een aantal wandelaars. Meer komen we niet tegen. Oh ja, natuurlijk ook nog koeien niet te vergeten. Met die mooie klinkende bellen om hun nek, dat geluid hoor je door het hele dal. Om ongeveer kwart over 4 waren we terug bij de auto, goed op tijd dus. De garage was nog niet afgesloten.
Hierna zijn we teruggereden naar het appartement. Anneliese kwam ons nog schone handdoeken brengen. En later nog verse melk. We worden goed verzorgd. Na het eten worden de foto’s bekeken en gedownload op internet, net als de verslagen van de afgelopen dagen. Als dit klaar is, is het ondertussen bijna 11 uur. Wel weer tijd om het bed op te zoeken. Morgen zijn er in naburige plaatsjes overal almabtriebe. Daar willen we naar toe. Hoe dat is geweest lezen jullie een volgende keer.

• 22 September 2012 - 17:51

Marion:

dat klinkt allemaal heel gezellig en mooi, fijn dat het zo goedi weer is....veel plezier nog samen en lekker genieten...liefs Marion

• 24 September 2012 - 16:18

Pa En Ma.:

Hallo sportievelingen,
    Fijn, dat het zo goed gaat. Van Mandy jullie adres doorgekregen.
    Nu pas alles gelezen. Druk met de Nierstichting vorige week.
    Gisteren met de Elsinks bij Sanders Küper gegeten. Ma en Wim
    waren er ook. Ze zagen er goed uit.
    Ma vroeg of ik iets van jullie had gehoord. Alleen via deze site dus.
    Papa mag nu 22 eenheden spuiten omdat de nuchtere waarde
    altijd tamelijk laag is. Alles dus goed.Liefs en groetjes van ons
    beiden ern blijf genieten !!