dag 8 en 9 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 8 en 9 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 8 en 9

Blijf op de hoogte en volg Christine

23 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dailly

Verslag dag 8 Markt Ayr, ruïne Dunure en dag 9 rustdag Holland-Chili
Vandaag is het weer aardig weer. Het zonnetje schijnt. We hebben geen vaste plannen voor vandaag, maar Jan (de beheerder) gaf ons een tipje voor Ayr. Als we echte Schotten wilden zien, moesten we vandaag naar de rommelmarkt in Ayr gaan. Hier wordt van alles vanuit de kofferbak van de auto verkocht volgens Jan. En dan zouden we echte dikke mensen zien. Dit wilden wij wel zien. Dus hebben we Jans raad opgevolgd en zijn we naar Ayr gereden. De markt was bij de ren- en drafbaan. Dus na een klein beetje zoeken hadden we de markt gevonden. De auto was ook gauw geparkeerd. Alleen het gebouw van de renbaan was al mooi om te zien. Ook de baan aan zich was wel leuk om eens in het eggie te zien. Maar de markt dat sloeg werkelijk alles. Dolphia is er niets bij. Wat een mensen zie je daar. Werkelijk de één nog zwaarder dan de ander. En de lucht die er hing van vet en andere etenswaren, was om beroerd van te worden. Maar we hebben het overleefd. We hebben zelfs nog een paar kiekjes geschoten voor de thuisblijvers.
Het spul dat te koop werd aangeboden haalt bij ons de kringloopwinkel echt niet. Maar nu hebben we er natuurlijk ook geen kijk op. Misschien waren er nog wel Rembrandts te koop en hebben wij die nu gemist. Jammer dan.
Hierna zijn we via de kustroute weer richting Dailly gereden. Je komt dan langs Dunure, een heel klein havenplaatsje met een ruïne. Hier hebben we de auto geparkeerd en de bezienswaardigheden bekeken en een kleine wandeling gemaakt.
Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt en teruggereden naar het park. Hier lekker rustig aan gedaan, gegeten en natuurlijk voetbal gekeken.

De volgende ochtend helemaal niets gedaan. Het weer was voor het eerst deze vakantie niet uitnodigend om iets te gaan doen. Het regende net niet of net wel. Grijs bewolkt.
We hadden ook nog geen plannen, een dag lekker niets doen kan ook geen kwaad.
Bij het broodjes halen heeft Martin van Jan nog wel een foldertje meegekregen over Ayrshire. Dat is het gebied waar we zijn.
Deze folder is uitgebreid bestudeerd en aan de hand daarvan en de weersvoorspelling voor morgen hebben we besloten om morgen naar het eilandje Cumbrae te gaan. Dat is met de boot in 10 minuten te bereiken vanuit Largs, dat op ca. 1,5 uur vanaf Dailly ligt.
Dit eiland moet mooi zijn en kun je in ca. 4 uur rondwandelen, 11 miles. Dat is dus wat we morgen willen doen. Lijkt ons dit te veel van het goede kunnen we daar een fiets huren en kunnen we de route fietsend afleggen. We zullen morgen zien wat het geworden is.
Hierna was het bijna tijd voor de wedstrijd Holland-Chili. We waren uitgenodigd door Jan en Joanne om samen met andere Nederlanders van het park bij hen thuis de wedstrijd te kijken. Dat hebben we dan ook gedaan. Jan had lekkere groentesoep gemaakt en Joanne had voor allerlei hapjes erbij gezorgd. Prima geregeld, fijne mensen.
Bij deze dus een beetje reclame voor dit park, dat mag best wel. Niets is hen teveel.
Ook al was er geen echte spanning meer, Nederland was per slot van rekening al zeker van de volgende ronde, het was daarom niet minder gezellig. En natuurlijk waren we blij met de doelpunten.
Tegen achten hebben we ons huisje maar weer opgezocht. Het was mooi geweest voor vandaag.
Hier kijken we nu naar de wedstrijd Kameroen-Brazilië. Ondertussen ben ik bezig met dit verslag.
Mensen voor nu zijn jullie weer op de hoogte. Tot een volgend verslag maar weer.

Groetjes vanuit een oranje Schotland,

Martin en Christine

• 24 Juni 2014 - 19:44

Fam. J.H. Overbeek.:

Hallo bofferds, Vandaag pas voor het eerst jullie verslagen (nog maar gedeeltelijk)
    gelezen omdat het oude mens nog te druk was. Maar nu moest ik wel, want ik
    moet jullie toch feliciteren met jullie trouwdag ! Van harte hoor ook namens papa.
    Nog heel veel jaartjes samen in goede gezondheid en nog een weekje genieten !!
    Liefs en groetjes van pa en ma.