dag 6 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dailly

Verslag dag 6 Kilgrammie walk

Vanochtend scheen het zonnetje weer. Hoe is het toch mogelijk, nog steeds geen regen gehad tijdens ons verblijf in Dailly. De weergoden zijn met ons.
In gezamenlijk overleg hebben we besloten vandaag maar eens in de buurt van het huisje te gaan wandelen. Heeft de auto ook een dag rust en hoeven we niet op te letten met Links rijden.
Na ons dagelijkse ritueel van ontbijten etc. hebben we ons wandel klaar gemaakt.
Rugzakken gepakt, voorzien van voldoende proviand en drinken. Ook regenkleding mee, je weet per slot van rekening maar nooit.
We hadden op de kaart gezien dat de Kilgrammie route (blauw) bijna bij de ingang van het park begint. Dus daar zijn we gestart. Vervolgens de B741 gevolgd totdat we een handwijzer zagen met daarop een teken van een mijnwerker. Deze moesten we volgen. De weg geen schuin omhoog. Ook dit was nog een gewone asfaltweg. Deze maar net zolang gevolgd totdat we weer een handwijzer van de route tegenkwamen. Hier werd het een kiezelstenen pad. Deze leidde ons nog langs een paar huizen met een paar goede waakhonden. Vervolgens kwamen we langs Kilgrammie cottage. We liepen dus wel goed. Het was wel erg eenzaam, niemand kwamen we tegen. Het is hier oh zo rustig. Ergens op de achtergrond hoorde je nog auto’s, dus helemaal in de onbewoonde wereld waren we nog niet.
Vervolgens waren we op zoek naar een uitzicht punt, die moesten we volgens de plattegrond tegenkomen en die hadden we nog niet gehad. Wel hadden we weer een handwijzer van de route op een punt waar een pad uit het bos kwam. Maar volgens de plattegrond zouden we nog een eindje rechtdoor moeten, dus dat hebben we maar gedaan. Ook daar hadden we het uitzicht punt. Dus dachten we dat we goed liepen. Maar ja, jullie raden het al. Dit was niet zo. We kwamen ook geen handwijzers meer tegen van de route. Wel kwamen we weer uit op de B741. Daarom hebben we deze maar gevolgd. Helaas loopt dit niet zo mooi, gewoon langs de kant van de geasfalteerde provinciale weg. Ook heb je niet het gevoel dat je super veilig loopt. Maar gelukkig is alles goed gegaan. Op een gegeven moment ging er een pad rechtsaf het bos in. Volgens de kaart moest daar ook een pad lopen waarmee we weer richting het park liepen. Dus hebben we dat gedaan. Maar helaas, we kwamen in een wei waar we niet verder konden. Wel zagen we hier nog een grote haas. Niet verder betekende dus weer terug naar de grote weg. En dus weer verder langs deze weg.
Op het moment dat de spoorlijn de weg kruiste, was er wel een mogelijkheid rechts door het bos bij het park te komen. Dit liep veel meer ontspannen en we kwamen bij de achterkant van het park uit.
Hiermee kwam aan deze wandeling een eind.
Eenmaal thuis natuurlijk op internet gekeken waar we de fout zijn ingegaan. Via google earth kun je dit mooi zien. Wat handig is het toch als je de techniek kunt gebruiken tijdens de vakantie.
We hadden dus inderdaad bij de laatst tegengekomen handwijzer het bos in moeten gaan. Dan hadden we parallel aan de weg, die wij nu gelopen hebben, door het bos gelopen.
Wel iets veiliger dus. Maar we hebben het overleefd.
Hierna hebben we natuurlijk nog voetbal gekeken en wat gegeten.
Vervolgens ook al vast gekeken naar de route die we morgen of zondag willen lopen. Dit is de Barony hill walk. Totale lengte volgens de beschrijving 11 km. Dus deze moeten we even goed in ons opnemen via Google Earth dat we niet voor vreemde verrassingen tijdens het lopen komen te staan.
Verder ook het begin van de Engelse beschrijving even in het NL vertaald. Stonden toch wel paar vreemde begrippen in. En NL werkt voor mij nu eenmaal beter ;)
Hierna lekker mijn bedje opgezocht.

Groetjes vanuit Dailly van Martin en Christine