Salem Duitsland - Reisverslag uit Uhldingen-Mühlhofen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Salem Duitsland - Reisverslag uit Uhldingen-Mühlhofen, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Salem Duitsland

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 September 2014 | Duitsland, Uhldingen-Mühlhofen

Dag 7 Rielasingen Duitsland – Salem (56,3 km)
Zaterdag 13 september 2014

Mensen jullie geloven het niet, maar het is bijna droog als we opstaan. Het lijkt erop dat dit goed komt vandaag. Ook nu moeten de koffers weer om 9 uur klaar staan voor transport. Dat lukt ook prima. Hierna gaan we lekker ontbijten. Na het inleveren van de sleutel en stappen we op de fiets zonder regenkleding aan te hoeven doen. Het is nu namelijk helemaal droog. Wat een geluk hebben wij toch. Eerst gaan we richting Radolfzell. Hier wilden we het centrum nog even bekijken. Maar helaas was dit afgezet. Er was namelijk een springer op een steiger rond de kerktoren geklommen. Daarom maar doorgereden richting Bodman. Hier heeft de Bodensee zijn naam aan te danken. De weg was best wel heuvelachtig. Op enkele plaatsen moesten we beiden van de fiets. Maar het is ons gelukt. Ook vandaag weer veel boomgaarden met peren en appels. Vervolgens kwamen we in Ludwigshafen aan de Bodensee. Hier hebben we even op een bankje gezeten met uitzicht op het meer dat ons tijdens deze fietstocht heel veel kilometers heeft vergezeld. Vanaf hier naar Sipplingen en Überlingen. Beide weer leuke plaatsjes met mooie gebouwen en kerken. In Überlingen ook nog even rondgelopen. En het is nog steeds droog. Ongelofelijk. Via Nussdorf konden we naar Salem, het eindpunt van vandaag en onze fietstocht rond de Bodensee. Dit laatste deel bevatte steile delen, ging door bos en over gravelpaden. Ook de Affenberg werd genomen. Het uitzicht was prachtig. Een mooi slot van deze prachtige fietsweek. Om ongeveer half 4 waren we weer bij Gasthof Schwanen. De auto stond er nog. Hier hebben we om kaartjes voor het slot gevraagd. Deze zaten namelijk bij de reis in. Dus nog even het slotcomplex van Salem bekeken. De munster hier was om 5 uur gesloten, dus helaas die konden we vandaag niet meer bekijken. Dan morgen maar. Er is dan der Tag der offenen Türen. Iedereen mag dan gratis naar binnen. Dan nog maar een poging wagen. En morgen hebben we ja alle tijd, we hoeven immers niet naar Enschede terug. We gaan nog 13 dagen vakantie houden in het Brandnertal en dat is maar ongeveer anderhalf uur rijden hier vandaan.
Na de slot bezichtiging hebben we lekker op het terras gezeten en iets gedronken. Hierna zijn we naar binnen gegaan en daar ons eten tot ons genomen.
Al met al hebben we dus maar 1 regendag gehad tijdens deze fietsvakantie en wel op het voor ons meest gunstigste moment. Je hoort ons niet klagen.
Na het eten nog rustig tv gekeken en daarna snel gaan slapen. Moe en voldaan.

Lieve groetjes van de intens gelukkige fietsers