Brand (Brandnertal) Oostenrijk - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Brand (Brandnertal) Oostenrijk - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Brand (Brandnertal) Oostenrijk

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 September 2014 | Oostenrijk, Bludenz

Dag 8 Salem – Bregenz – Brand (Brandnertal) Oostenrijk
Zondag 14 september 2014

Vanochtend stond in het vertrek van de Bodensee naar Brand Oostenrijk.
We hadden de tijd en hebben dus heerlijk rustig aan gedaan. We hoefden pas om 11 uur uitgecheckt te zijn. Wel wilden we om half 11 nog naar het slot om de Munster te bezichtigen, die gisteren al gesloten was.
Na het ontbijt hebben we rustig de koffers en de auto ingepakt. Ook de fietsen moesten weer op het rek. Tegen half 11 zijn we toen naar het slot gegaan om de Munster te bezichtigen. Deze zou volgens de aankondiging om 11 uur open gaan. Een grote bewaker stond voor de ingang, dus eerder kwam je er echt niet in. Om 11 uur ging de Munster open, echter alleen voor genodigden en niet voor ons. Er was feest vanwege der Tag der offenen Türen, de verbouwing van het brandweermuseum en de nieuwe informatie afdeling. Helaas pindakaas dus voor ons. Dan maar vertrekken zonder deze kerk van binnen gezien te hebben. Zal het ook wel goed om gaan. Nu richting Bregenz. Tijdens de fietstocht hadden we geen tijd om de huisberg van Bregenz (der Pfänder) op te gaan. Dit hebben daarom vandaag op de rol staan. Vandaar uit moet je een prachtig uitzicht over de Bodensee hebben. Dit heeft een collega van mij me geadviseerd. Dus deze goede raad nemen we ons ter harte. Het is mooi weer, dus daar zal het niet aan liggen. In de Tom Tom hebben we der Pfänder ingevoerd. En dus leidde hij ons naar het topje van deze berg. Hier was een parkeerplaats waar we de auto geparkeerd hebben. Van hieruit zijn we naar de echte top gelopen. Vervolgens zijn we lopend naar beneden gegaan. Inderdaad hadden we prachtige uitzichten over de Bodensee. Die collega heeft niets teveel gezegd. Beneden aangekomen hebben we nog even de Martins Turm op de foto gezet. Dit konden we natuurlijk niet laten. Hierna zijn we naar het dalstation van de Bergbahn gegaan, die ons weer netjes boven heeft afgeleverd. Nadat we een lekker softijsje hadden opgepeuzeld zijn we naar de auto gelopen. Na te hebben betaald zijn we weer rustig naar beneden gereden. Volgens de Tom Tom was het naar Brand nu nog iets meer dan 1 uur rijden. Dit betekende dat we tegen kwart over 5 er zouden zijn. En dat was ook zo.
We werden allerhartelijkst ontvangen door Elisabeth Mueller, de eigenaresse. Ze heeft ons van alles uitgelegd. Nadat we de auto uitgepakt hadden, zijn we gaan eten in het dorp bij de Dorfschenke. Het was lekker. We hebben buiten op het terras gezeten.
's Avonds hebben we allerlei infomateriaal bekeken om plannen voor de komende 2 weken te maken. Daarna hebben we ons bedje opgezocht. Het is hier heerlijk rustig, weinig auto's en al helemaal geen treinen of vliegtuigen. Dus dat slapen zal wel lukken.

Groeten van de mazzelende (qua weer dan) purgjes