dag 1 - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 Juni 2010 | Duitsland, Kiel

Verslag 1e dag Enschede-Kiel-Stena Line Göteborg
’s Morgens om ongeveer half elf zijn we vertrokken. De reis naar Kiel verliep voorspoedig. Wel was de A1 van Bremen naar Hamburg een weg met veel baustellen. Dit betekende lange stukken maar 80 km per uur. Gelukkig hadden we tijd genoeg en hoefden we ons niet te haasten. Om ongeveer half 4 waren we in Kiel en nadat we de tank vol hadden, hadden we met de Tom Tom de kade waar we zouden vertrekken snel gevonden. We konden de auto al opstellen voor het inchecken en konden hem hier laten staan, terwijl wij Kiel even gingen verkennen. Helaas veranderde de hele mooie blauwe lucht in een angstaanjagende donkere, zodat we snel weer naar de auto gingen. Een paar druppels kregen we nog mee, de andere grote bui is door de auto opgevangen. Om 5 uur ging het inchecken loos. En om ongeveer 6 uur waren we op de boot, de auto op het autodeck, onze bagage voor de avond en de nacht in onze hut. Hierna hebben we snel gereserveerd voor het buffet van ’s avonds dat om half 9 begon. Om 7 uur vertrok de boot, ondertussen was het weer prachtig weer en hebben we genoten van de omgeving. We hadden namelijk geluk, want komende week is er de Kieler Woche oftewel de Nordevent. Een wedstrijd voor allerlei verschillende soorten zeiljachten. Het was dus een drukte van belang in de haven. Ook was er kermis. Deze kon je vanaf de boot mooi zien. Nadat we nog een kopje koffie op het achterdek gedronken hebben, gaan we ons opmaken voor het buffet. Nu voelen we ons heel erg jong. Wat een ouwe taarten zijn er op de boot. En dat merk je pas tijdens zo’n buffet. Het buffet was prima, lekker veel vis gegeten met stokbrood. Dit was zo lekker dat we het warme eten bijna niet aangeraakt hebben. Ook het toetjes buffet was prima. Tegen 10 uur hadden we onze buiken meer dan vol en hebben we nog even op het dek rondgekeken. Wat indrukwekkend zo’n grote ferrie. Tegen 11 uur hebben we ons bedje opgezocht. Kijken hoe dat gaat vannacht.