dag 10 Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 10 Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 10 Quebec

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 September 2011 | Canada, Québec

Verslag dag 10 Quebec
Vanochtend wederom om half 9 opgestaan. Hierna rustig klaargemaakt. Om half 12 zou de shuttlebus richting Quebec immers pas vertrekken. Het weer is prachtig. Geen verkeerde keus dus om Amerika te verlaten en richting noorden te trekken. Omstreeks 5 over 11 lopen we vast richting receptie. Hier zou de bus komen. Precies om half 12 komt deze ook. Het is een leuke rode dubbeldek bus met reclame van de sponsor op de buitenkant. Wij zijn de enige 2 passagiers. De bus vertrekt ook gelijk en het is ongeveer een half uur rijden naar Quebec. Tegen 12 uur stappen we dan ook uit. De buschauffeur vertelt nog even dat we om 2 uur terug kunnen of om half 8 vanavond. De keus is aan ons. Maar gezien wat er allemaal te doen is in Quebec wordt dat dus half 8 voor ons. De bus staat dan weer klaar op dezelfde plek.
We lopen aan de hand van de plattegrond richting het oude centrum. We willen de stadswandeling doen die in het boek van Oost Canada staat. (Gertin nogmaals bedankt voor het cadeau, het komt goed van pas). Het is prachtig weer en genieten van alles dat we zien. Eerst willen we langs de rand van de oude vestingmuren lopen. Opeens horen we niet ver van ons vandaan, doedelzakmuziek. Dat trekt onze aandacht, dus gaan we daar naartoe. Er is dit weekend een Keltisch weekend, vandaar. En Paulien ook de Galliërs zijn aanwezig. Allemaal erg leuk. Nadat we een tijdje naar de doedelzakspelers hebben geluisterd, vervolgen we weer onze route. We komen bij het parlementsgebouw, ook groot en imposant. Na hiervan plaatjes te hebben geschoten gaan we weer verder.
We komen op de promenade route langs de citadel en het water. Heel mooie vergezichten op het water. Er zijn veel zeilboten, dat komt natuurlijk door het mooie weer en de wind die hier best wel waait.
Aan het einde van deze promenade komen we bij Chateau Frontenac. Het gezicht van Quebec. Hier hebben we ons even verwend met een big softijs. De hele vakantie tot nu toe rustig aangedaan, dus dat moet kunnen. Heerlijk genieten op de promenade. Nadat het ijs op was, zijn we met de funiculaire (kabeltreintje) naar beneden gegaan. We kwamen daar in de benedenstad Petit Champlain. In dit gedeelte van Quebec zitten hele leuke galerietjes en andere winkeltjes. Ook staan er op een aantal muren hele mooie muurschilderingen, niet van echt te onderscheiden. En ook leuke uithangborden, zelfs één speciaal voor ons engeltje Mandy. We genieten nog steeds van al het moois en leuks dat we zien.
Vervolgens gaan we weer met het treintje naar boven en vervolgen daar onze route. We komen bij de Notre Dame, een prachtige kerk. Binnen ook zeer indrukwekkend met veel bladgoud. Buiten zijn er artiesten optredens aan het verzorgen. Deze kom je overal in Quebec tegen en maken het plaatje compleet. Je hebt echt het gevoel dat je in Parijs of zo bent.
Nadat we in een klein winkeltje nog een nieuwe zonnebril voor Christine hebben gekocht, duiken we pizzeria D'youville in. We zitten hier bij het raam, dat naar binnen is opengeklapt. Heel leuk, heb je echt het gevoel dat je buiten zit. De mensen die voorbij komen, kunnen zo van je bord eten. We genieten. En ook het eten is lekker. Martin bestelt een Bitburger, hebben ze niet meer, maar nog wel Grolsch. Helemaal te gek, dat hij dit nog mag meemaken in Quebec. We vertellen de bediende nog wel even dat we uit de plaats komen, waar dit gebrouwen wordt. Vindt hij wel apart.
Uiteindelijk is het bijna half 7 en is het tijd om op te stappen. We moeten namelijk om half 8 weer bij de bus zijn. En zo niet dan moeten we zelf zien hoe we bij de camping komen, en dat lijkt ons geen goed plan.
Na afgerekend te hebben, gaan we richting bus. We nemen nog een paar shots van enkele mooie punten en volgen de plattegrond naar de bus. Net daar waar we af moeten slaan is er een detour, in het Duits umleitung, in het Nederlands omleiding. Dus weer terug gelopen en 1 straat eerder af. Toen dus iets anders gelopen. Om kwart over 7 waren we weer bij de bus. Deze stond er al. We konden instappen. De chauffeur vroeg nog waar we heen wilden en toen we zeiden Camping Esprit was het gelijk goed. Hij vroeg of hij wat ons betreft kon vertrekken. Ja dus, geen probleem en hij vertrok. Dus wij weer als enige 2 passagiers. Een privé heen- en terugrit dus. Om 8 uur waren we weer bij de camping. Al met al een heel mooie en geslaagde dag. De shuttlebus was een uitkomst.
Bij de camper aangekomen alles weer opgeruimd. Vervolgens even contact gehad met het thuisfront. Verslagen bijgewerkt en foto’s op de pc geplaatst. Eveneens al een camping uitgezocht voor morgen. Deze (als het goed is gegaan) ook al gereserveerd. We zullen het afwachten. Jullie horen meer van ons.
Groetjes van 2 goedgemutste vakantiegangers uit Quebec

• 11 September 2011 - 06:58

Gertin:

Fijn om te horen dat mijn reisgids goed van pas komt. Gisteren even bij pa en ma en bij Jurjen geweest. Even bij Jurjen het slot Roda-Twente gekeken. Helaas verloren 2-1 maar het seizoen is nog lang. Alles was verder prima daar. Pa en ma hebben de "nieuwe" tweedehands auto. En voor 31 euro kon een nieuw overschrijvingsbewijs worden aangevraagd. Daar kun je toch niet voor aan het zoeken blijven?
    Jurjen gaat vandaag met Jonne naar Walibi; heb hem nog wel op MSN gezegd dat ik een bon heb liggen hier in huis voor 4,50 korting p.p. Zal mij benieuwen of die nog wordt opgehaald.

Liefs en groetjes van jullie broertje en zwagertje vanuit een alweer zonnig Deventer (het weer oogt beter dan voorspelt!)

• 11 September 2011 - 11:47

Paulien:

Mooi dat het weer beter is geworden.
    Jullie hebben van die Galliërs toch wel foto's gemaakt?
    doei doei groetjes