dag 11 Quebec Tadoussac - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 11 Quebec Tadoussac - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 11 Quebec Tadoussac

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

12 September 2011 | Canada, Tadoussac

Verslag dag 11 Quebec – Tadoussac
Vanochtend om half 9 opgestaan en alle ochtend rituelen afgewerkt. Hierna reden we om kwart over 10 van de camping af. Gisteravond hadden we met camping Domaine des Dunes gemaild. Vanochtend hadden we hiervan een mailtje terug. Ze hadden wel plek, alleen was er iets misgegaan met de credit card. Of we even wilden bellen en anders voor 18h00 op de camping wilden zijn. Voor de zekerheid hebben we toen maar even gebeld. Het was prima ze hadden een plek voor ons, en als we 18h00 niet haalden of we dan nog even weer wilden bellen. Nu dat was afgesproken. Dus met een rustig gevoel reden we richting Tadoussac. Deze rit moest volgens de tomtom ruim 4 uur duren. Het was een mooie weg langs de St. Lawrence. Onderweg in Sainte-Anne-de-Beaupré kwamen we langs een hele mooie basiliek. Te mooi om niet te stoppen. Dus zo gezegd, zo gedaan. De camper daar op de parkeerplaats neergezet. Het was er druk, eigenlijk te druk voor onze begrippen. Nu dat klopte, het was een speciaal weekend. Dus we vielen met de neus in de boter. Toen we de basiliek ingingen hoorden we al mooi gezang. Het bleek dat er een dienst gaande was. We mochten hier wel bij aanwezig zijn. Het was wel indrukwekkend allemaal. Het is een soort van bedevaartsoord. Je zag ook aan een aantal pilaren in de kerk heel veel krukken en andere kunst hulpmiddelen hangen. Blijkbaar van allerlei genezen mensen. Vervolgens hebben we in dit plaatsje nog een aantal andere kerken bekeken, ze staan er namelijk op de rij. Op een heuveltje 90 meter hoger staat een enorme tweelingtoren van de basiliek. De toren is mooi, maar de kerk die erbij hoort is vervallen en gesloten. Jammer alle aandacht gaat natuurlijk naar de grote basiliek.
Na deze onderbreking zijn we weer ingestapt. Vervolgens was er 100 meter verder een supermarkt en aangezien we onze voorraad nog hoognodig aan moesten vullen, zijn we daar gestopt. Een kleine drie kwartier later zijn we dan eindelijk echt aan de tocht naar Tadoussac begonnen. De rit er naartoe was best mooi. Heel erg heuvelachtig en mooie uitzichten op de St. Lawrence. Het waaide hard, dat kon je goed merken onder het rijden.
Tegen vier uur waren we bij de ferry die ons naar Tadoussac zou brengen. Dit ging heel snel, misschien zo’n 10 minuutjes. Eenmaal aan de overkant waren we ook zo bij de camping. Hier hebben we ons gemeld. De man die ons hielp was alleraardigst. Hij vroeg of we nog wilden whalewatchen. Ja, natuurlijk wilden we dat, daarvoor kwamen we per slot van rekening naar Tadoussac. Indien we via hem boekten, konden we 5% korting krijgen. Nu helemaal goed. We hebben gekozen voor de wat grotere luxere boot en niet voor de Zodiac. Ook al is deze laatste misschien wel erg spectaculair, rekening houdend met Christines rug en onze beider conditie lijkt de grotere boot ons beter. En dan te bedenken dat je dat dan ook 3 uur vol moet houden. We nemen de tocht van morgen vroeg 09h15. We moeten dan om half 9 bij de receptie staan. Daar worden we opgepikt. Ook worden we dan weer teruggebracht. Netjes geregeld dus.
Morgen horen jullie dan wel wat het geworden is en of we de dolfijnen en walvissen ook echt gezien hebben. We hope so.
Vanuit een prachtig Tadoussac Martin en Christine

• 12 September 2011 - 02:14

Christine Regenspurg:

Hallo luitjes,

Ik zie dat verslag van dag 10 er twee keer in staat. Gebeurt soms, maar ik laat het staan vanwege de leuke reacties. Bedankt daarvoor.

Christine

• 12 September 2011 - 16:53

Gertin:

Hallo Canadagangers oftewel lief zussie en zwagertje,

Ben benieuwd naar de whalewatching en de foto's ervan. Jurjen maakte er al een leuk grapje over: zij daar op whalewatching en wij hier op weightwatching: het is niet eerlijk verdeeld! ;-)
    Ik geef jullie trouwens wel gelijk dat jullie op je "oude" dag niet voor de Zodiac kiezen. Ben destijds op Malta op zo'n supersnelle boot geweest maar die maakte stevige klappen op het water. Natuurlijk wel hartstikke snel en leuk voor de jeugd maar niet voor "ouden van dagen"! ;-)
    Ga samen met Jurjen woensdagavond naar de musical Soldaat van Oranje. Wij verwennen ons zelf maar zal ik maar zeggen.
    En dat van dat dubbele verslag was me al opgevallen; vandaar mijn reactie maar dubbel er in gezet voor het geval je er één zou wissen. Helaas hebben de andere reactiegevers de reactie niet dubbel ingevoerd. Dan kun je het idd maar beter laten staan.

Groetjes en liefs van broertje/zwagertje Gertin uit een wisselvallig Deventer

• 12 September 2011 - 17:55

Pa En Ma.:

Hallo dochter en schoonzoon,
    Ma ziet maar één verslag van dag 10, maar dat zal wel aan haar liggen. Ze hoopt, dat ze wel alle leuke reacties heeft gelezen. De foto's zijn prachtig.Gelukkig hebben jullie mooi weer nu, bij ons is het wisselvallig. Woensdag hebben we de autotocht van de kerk, vaak hebben we dan goed weer,hopelijk nu ook. Tante Liny gaat ook mee, dat kan nu we een auto hebben met portieren achter. Er zit nog een krasje op de achterkant van een spiegel, hadden Hank en Bennie niet gezien, maar ik ben er wel blij mee. De eerste van mij (ma) doet dan niet zo zeer !! Geniet maar verder. Liefs van pa en ma.