dag 12 Tadoussac - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 12 Tadoussac - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 12 Tadoussac

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

13 September 2011 | Canada, Tadoussac

Verslag dag 12 Tadoussac
Vanochtend ging om 7 uur de wekker. We moesten immers om half 9 klaar staan voor de shuttlebus die ons naar de boot zou brengen. Dus ook maar gelijk opgestaan en ons gereed gemaakt voor de tocht. We waren gewaarschuwd dat het koud kon zijn, dus waren we voorzien van warme kleding.
Om iets over half 9 kwam de bus ons halen. We waren de eersten die opgehaald werden. Vervolgens via allerlei tussenstops naar de boot. De bus was toen ook vol. Er waren mensen bij voor de Zodiac, voor onze boot en voor de fjordentocht. Dus voor alles wat.
Om kwart over 9 vertrok de boot. Via nog een tussen stop in Baie Sainte Catherine werd er koers gezet richting open zee. Het duurde niet lang of de eerste beluga’s (witte zeehonden/leeuwen) kwamen met hun kopjes en lijven boven water. Wat een prachtig gezicht. Al was het bewolkt weer, dat kon de pret niet drukken. Steeds met verrekijker en fototoestel op wacht. Even later kwamen we midden in een grote groep grote zeeleeuwen. Dit was ook erg mooi. En weer een tijdje later spoot de eerste walvis zijn fontein de lucht in. Allemaal even prachtig. Na deze mooie natuurmomenten werd er koers gezet naar het Sauna Fjord. Hier werd er eerst met een onderwater camera getoond wat er allemaal op de bodem groeit. Dit was ook mooi om te zien. Vervolgens ging de boot langs de hoge wanden van de fjord. Hier lag één zeeleeuwtje lekker te zonnen. Het diertje beseft niet hoeveel mensen hem vandaag op de foto hebben gezet. Prachtig. Vervolgens voer de boot via de andere kant van het fjord richting thuishaven. De drie uren waren alweer voorbij. Helaas.
Hierna werden we weer netjes met de shuttlebus bij de camping afgezet.
Hier hebben we even de foto’s bekeken en een broodje gegeten. Vervolgens zijn we lopend naar het centrum van Tadoussac gelopen. De bedoeling was onder langs het strand te lopen. Maar jammer dan het pad daar naartoe konden we niet vinden. Achteraf was dat ook maar goed. Want anders hadden we met onze voeten in het water gestaan. Het was namelijk vloed aan het worden, waardoor het strand waarover wij dan moesten lopen onder water kwam te staan. Wij zijn dus via een binnen door pad, boven langs de rotsen en via de grote straat naar het centrum gelopen. Hierna richting pier waar we een hele tijd lekker op de rotsen hebben gezeten, kijkend naar mogelijke voorbijkomende walvissen of ander gespuis.
Heel in de verte hebben we nog een spuitgast gezien. Dit was ook genoeg voor vandaag. Hierna zijn we weer langzaam aan, via de grote weg deze keer, terug gelopen naar de camping. Om kwart over 5 waren we weer terug. Al met al toch ruim drie uur op pad geweest.
Hierna even lekker zitten chatten met de familie thuis. Was gezellig te horen hoe het daar is. Wel gemakkelijk dat internet, zo blijven we allemaal op de hoogte.
Hierna was het eten aan de beurt. Afwassen en daarna uitzoeken waar we morgen naar toegaan. De bedoeling is dat we het fjord gaan volgen. Mogelijk spotten we dan nog meer wildlife. We wachten af. Trouwens volgens de boeken van campings die we hebben zijn er al een heleboel gesloten. Daardoor is het toch iets lastiger een camping te vinden. Maar dat zal vast lukken. Jullie horen wel van ons. Geniet allemaal van de foto’s en tot het volgende verhaal.
Groetjes van de genietende Martin en Christine

• 13 September 2011 - 08:23

Paulien:

Lijkt me geweldig op zo'n boot en dan die dieren te zien.
    Foto's zijn ook mooi.

groetjes geniet ervan ( zeker weten dat jullie dat wel doen) haha

• 13 September 2011 - 16:49

Pa En Ma.:

Geweldig, wat zien jullie veel! Wij genieten wel van de foto's, die zijn ook mooi. Hier is alles o.k. Morgen de
    vuurproef met de "nieuwe"auto.
    Eerst nog even geld pinnen, want waar we gaan eten kan niet gepind worden.
    Anita's schoonzus ligt op sterven, maar
    ze gaan volgende week wel op vakantie omdat ze toch in Nederland blijven. Vrijdag komt ze nog een keer.
    De donderdag is sinds kort vrijdag geworden', dat is zeker zo prettig.
    Liefs pa en ma.

• 13 September 2011 - 17:52

Gertin:

Hallo z&z (oftewel zussie en zwagertje),

Mooie foto's hoor; vooral die van de zonnende zeehond. Wat een lieferd! net zo lief als ik (kan zijn) misschien wel! ;-)
    Volgens mij vermaken jullie je wel daar; er zijn al bijna twee weken voorbij; wat gaat de tijd nel voorbij als je het leuk hebt of niet? En straks nog een weekje met Mandy erbij dan is het helemaal feest!
    Moet elke ochtend een kwartiertje eerder opstaan om het verslag te lezen en de foto's te bekijken maar dat heb ik er graag voor over!

Liefs en groetjes Gertin