dag 24 Lake St. Peter - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 24 Lake St. Peter - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 24 Lake St. Peter

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

27 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 24 Lake St. Peter
Gisteravond is het beginnen te regenen. Dat heeft geduurd tot in de loop van de nacht. Toen is het langzaam aan droog geworden. Vanochtend was het nog wel een beetje miezerig. Gelukkig klaarde het in de loop van de ochtend op. We waren om 9 uur wakker. Mede vanwege het weer hebben we het lekker rustig aan gedaan. Na gezellig te hebben ontbeten (of brunchen het is zoals je het noemen wilt) zijn we om half 1 van de camping vertrokken. We zijn net als gisteren weer naar het Algonquin Park gereden en hebben daar de Big Pines Trail gelopen. Deze route is ca. 2,9 km. Volgens de borden zouden we hier 2 uur over moeten doen. Dit leek ons iets teveel van het goede, 2,9 km en dan 2 uur. Maar het was half 2, droog, dus we hadden genoeg tijd en zouden wel zien hoelang we erover deden.
Rugzak op, regenkleding en drinken mee, met andere woorden van alles voorzien. Gisteren stond er op het bord in het info centre dat mensen op deze route een beer hadden gesignaleerd. We waren dus op alles voorbereid. Gezellig kletsen tijdens de wandeling zou de beer wel bij ons weghouden. En we waren niet alleen op pad. Op de parkeerplaats stonden genoeg auto’s. Allemaal van mensen die deze route ook liepen. Omdat je allemaal de route in dezelfde volgorde loopt, kom je bijna niemand tegen. Dat is wel mooi. Wij werden alleen door 1 man ingehaald.
De route leidde ons inderdaad langs hele grote, dikke en hoge dennenbomen. Ook waren er verschillende paddenstoelen in het bos. De herfst is hier echt begonnen. Onderweg waren er ook diverse uitzichten op verschillende ‘in brand staande’ bomen. De kleurenpracht is heel indrukwekkend. Van groen, geel, bruin, oranje en rood echt schitterend. Dit maakt grote indruk op ons alle drie. Het is eigenlijk niet te beschrijven.’
Onderweg hebben we, buiten alle natuurlijke pracht, geen bijzondere ontmoetingen gehad. Geen beren gezien of ontmoet dus.
Om ongeveer kwart voor 3 waren we weer bij de camper terug. Geen 2 uur dus, maar slechts 1 uur en een kwartier. En zo hard hebben we helemaal niet gelopen. Ook hebben we de route niet afgesneden. Dus de Canadezen zullen wel een ander tempo gewend zijn. Onderweg zijn we ook nog wel gestopt. Op een bankje gezeten en diverse kiekjes gemaakt. Dus hoe ze aan die 2 uur komen, is ons een raadsel. De wandeling was ook niet echt inspannend. Wel hadden we het warm omdat het klam weer was. Dat zal wel komen omdat het helemaal niet koud was, maar wel vochtig door de regen van de voorbije uren.
Voordat we weer verder gingen, hebben we nog even iets fris in de camper gedronken. Vervolgens hebben we de 60 nog een eind verder gevolgd. We wilden even naar de camping waar we morgen willen overnachten. En eventueel al reserveren. De kleurenpracht om ons heen werd steeds intenser hoe dichter we bij die camping in de buurt kwamen. Echt niet te bevatten. Ook bij de ingang van de camping was het schitterend. Gauw naar binnen en gevraagd om een plek voor morgen. Die man heel verbaasd, niet voor vandaag. Nee morgen. Morgen was er plek genoeg en hij vond het jammer geld, dat we nu zouden reserveren, dat kostte nl. 10 dollar extra. En dat was nergens voor nodig. Dus zonder te reserveren zijn we weer vertrokken. We denken alleen dat we er morgen wel weer zullen uitkomen, want het was daar schitterend.
Hierna zijn we weer terug gereden richting Lake St. Peter. Onderweg zijn we nog gestopt aan het Two Rivers Lake. Hier hebben we lekker aan de picknicktafel gezeten. Genieten van het mooie uitzicht. En de 2 eenden die steeds kopje onder gingen.
Uiteindelijk moesten we natuurlijk wel terug naar de camping. Om ongeveer half 7 waren we terug. Hier zijn we gelijk eten gaan maken. Nadat we dit op hadden, is de afwas gedaan. Hierna lekker rustig aan. Onder andere dit verslag maken en kijken wat de plannen voor morgen zijn. Ook dan willen we nog een aantal wandelingen doen. We zien wel wat het wordt.

Groetjes vanuit een weer droog Lake St. Peter van de Indian Summer genietende purgjes