Dag 23 Golden Lake - Lake St. Peter - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Dag 23 Golden Lake - Lake St. Peter - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Dag 23 Golden Lake - Lake St. Peter

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

27 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 23 Golden Lake – Lake St. Peter
Het was vanochtend kwart voor 8 toen Christine het vouwgordijn omhoog deed en uitzicht op het meer had. De zon was verstopt achter de wolken, alleen op sommige plaatsen waar een gat in het wolkendek zat, kwam hij tevoorschijn. Dit was een heel mooi gezicht.
De anderen werden hierna ook wakker en genoten mee van het uitzicht over het water. We hebben ons hierna snel aangekleed en ontbeten. Na de afwas zijn er nog een aantal foto’s gemaakt. Hierna moesten we nog betalen en toen vertrokken richten Algonquin Park. Volgens de mevrouw van de camping duurde dit nog ongeveer een uurtje. En hierin had ze gelijk. Na een dik uur genoten te hebben van de prachtige herfstkleuren reden we het park in.’
Bij binnenkomst zijn we daar even gestopt bij de office op de parkeerplaats. We moesten nog een dayticket voor het park kopen. Deze “permit” moet je op je dashboard hebben liggen, als je de auto parkeert op de diverse parkeerplaatsen in het park. Bijvoorbeeld bij het Logging museum en de diverse wandelroutes.
Wij hebben de route van 1,3 kilometer bij het Logging museum als eerste gelopen. Hier werd uitgelegd hoe de houthakkers ruim honderd jaar geleden hun werkzaamheden hebben uitgevoerd. Vervolgens zijn we weer een kleine 10 kilometer verder gereden, daar was namelijk de Bever Pond wandelroute. Deze was 2,1 kilometer en liep door een gebied waar bevers hun sporen hebben nagelaten. Op diverse plaatsen in de meertjes zag je oude beverburchten. Volgens de folder hebben ze mogelijk hun leefgebied verplaatst, omdat hun voedsel in dit gebied niet meer voldoende zou zijn. Ook wij hebben geen bevers gezien. De wandeling was prachtig, door bos over smalle paadjes, boomwortels etc. En prachtige uitzichten onderweg. De route was perfect onderhouden. Geen klagen.
Even voordat we terug waren bij de camper begon het te sputteren. En terug bij de camper dus gauw in ons hutje geklommen. Doorgereden naar het info centre. Hier zou free wifi zijn. En dat was voor ons handig, konden we nog even het verslag van de vorige dag online zetten.
Aangekomen bij het info centre was het al weer droog. Wij naar binnen en op zoek naar het internet gebied. Nu dat was daar ergens in de hal. Er was een speciaal deel voor. Wij gauw de computer aan. En ja, we hadden internet. Maar vraag niet hoe. Hoe meer mensen er zaten, hoe trager het internet. Na een aantal pogingen hadden we verslag online. De mensen thuis dus weer op de hoogte van onze belevenissen. Hierna nog even mail gecheckt. Toen er snel mee gestopt.
Hierna nog even op het uitzicht deck genoten van de omgeving en gekeken of we nog wildlife konden spotten. Hier in de buurt zit namelijk van alles. Beren, elanden, schildpadden, slangen etc. Wij hebben tot nu toe hier nog niets gezien. Anderen wel. Op een bord in de hal staan namelijk data en tijden waar in de omgeving iets gezien is. Vandaag waren er dus een zwarte beer en diverse elanden door mensen gezien. De beer zelfs niet ver van dit office centre. Hierna nog even in het centrum rondgelopen en de permanente tentoonstelling over de dieren hier uit het park bekeken.
Omstreeks half 5 zijn we richting camping aan het St. Peter Lake gereden. Deze camping hadden we thuis voor de komende twee nachten al geboekt, omdat de campings in het Algonquin Park volgeboekt waren. Het ritje hiernaar toe, duurde ruim een half uur. Onderweg wederom genoten van de prachtige herfsttinten hier. Helaas begon het nu harder te regenen.
Na het inchecken gauw onze plek opgezocht. Deze is prachtig gelegen in de bossen en ook bij het water. Door de regen tot nu toe kunnen we hier alleen nog niet erg van genieten.
Na het eten en de afwas zijn we met ons drieën een beetje loom. Waarschijnlijk van het gekletter op het dak. Het is nu kwart over 10 en het regent nog steeds. We hopen dat het morgen beter wordt.
De Indian Summer is voor ons nu de Indian Rain “Fall”. Maar we geven de moed niet op. Dat wat er nu valt, valt er morgen niet.
Lieve groeten vanuit een regenachtig Lake St. Peter van Mandy, Martin en Christine