verslag dag 5 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 5 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 5

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

24 Juni 2010 | Noorwegen, Oppdal

Verslag 5e dag Nordseter-Oppdal
Vanochtend om half 7 opgestaan. De zon scheen al volop. Recht op onze slaapkamer. Het leek wel middag. Daar moet je hier wel aan wennen. Rustig gekeken welke route we vandaag gaan volgen. Vandaag verhuizen we naar een stukje noordelijker. We besluiten de iets kortere, maar langzamere route te nemen. Je gaat over een minder belangrijke weg, maar des te mooier denken we.
En onderweg hadden we weer ogen tekort. Schitterende omgeving. Onderweg zijn we verschillende keren gestopt om te genieten van de mooie omgeving en uitzichten. Sneeuwtoppen, watervallen en nog veel meer.
We kwamen onder andere langs de rand van het Rondane NP. Dit park en omgeving is onder andere bekend om de hier nog levende Moose (elg). Deze schijnen alleen ’s avonds in de schemer te voorschijn te komen en dan ook nog in de niet bewoonde wereld.
En ja jullie raden het al. Wij kwamen er toch één tegen. Wat schitterend. Helaas konden we hem niet fotograferen. Toen we gestopt waren – er stopte ook nog een auto achter ons – en Christine teruggelopen was naar de plaats van waaruit je hem kon zien, was hij al het bos ingelopen. Hij stond namelijk lekker te peuzelen van vers groen gras. Maar toch was dit wel kicken. En dat op onze 28-jarige huwelijksdag. Een ongedacht cadeautje.
Verder gereden genoten we nog na. Een moose in het echt, zonder op safari te zijn. Ongekend.
Na nog een tijdje gereden te hebben, kwamen we bij de Magalaupet. Dit is een kloof waar het water met enorme kracht doorheen komt. En de vrije vertaling hiervan is iets van maagdarmkanaal. Daar denken wij toch iets anders bij. Dit was prachtig en indrukwekkend.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Oppdal. Het appartement hadden we snel gevonden. Gauw bij de receptie langs en de sleutel opgehaald.
Hier hebben we een huisje met internet in het appartement, de Nederlandse voetbal wedstrijd op TV en een Nederlandse vertaling. Om half 9 hebben we een informatieavond bij de receptie. Daar gaan we even heen, om te horen wat ze daar te vertellen hebben.
’s Ochtends hebben we hier verse broodjes service, dus wat wil een mens nog meer.
Oh ja vanmiddag de eerste regen gehad met onweer. Nu is het weer zonnig, maar het is wel onbestendig. Maar het maakt allemaal niets uit, het is hier prachtig en daar genieten we met volle teugen van.
Groeten van ons twee, drink er nog 1 op ons en wij gaan op naar de 29 huwelijksjaren.
(Kosten kunnen gedeclareerd worden).

• 25 Juni 2010 - 07:38

Gertin:

declaratie twee flessen wijn: 25 euro bankrekening van mij is bij jullie bekend

• 25 Juni 2010 - 08:19

Paulien:

Goedemorgen.
    Ik heb de moose op google opgezocht( had geen idee wat het was)
    Mooi dier en groot.
    Zonder het te weten dat het jullie trouwdag was hebben we er 1 gedronken.
    Mogen we die ook in rekening brengen hahahaha

geniet van de vakantie( doen jullie vast wel)
    groetjes ik kijk uit naar de volgende dagverslag van jullie doei

• 25 Juni 2010 - 09:59

Joke:

Dat is genieten merk ik wel!
    Heerlijk hebben jullie wel verdiend!
    Fijn dat het goed gaat met Christine.Met mij ook erg goed,ondanks de warmte.
    Met Jaap gaat het wat minder, heeft zich verstapt vorige week van een afstapje...bekken ontzet.
    Vanaf gisteren heeft hij minder pijn....gelukkig maar.
    Veel plezier,
    groetjes ons.

• 25 Juni 2010 - 10:16

Joke:

Helemaal vergeten....nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    28 jaar al weer....nog vele jaren erbij gewenst!
    doei doei.

• 25 Juni 2010 - 11:18

Jan - Paulien - Coen:

oh wat erg, kwam er achter dat ik jullie helemaal niet heb gefeliciteers.
    Dus; VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG.
    doei doei groetjes