verslag dag 7 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 7 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 7

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

26 Juni 2010 | Noorwegen, Oppdal

Verslag 7e dag Oppdal
Ja en nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar de belevenissen van gisteravond. Nu dan moeten we jullie teleur stellen. Martin voelde zich namelijk vlak voordat we weggingen niet helemaal lekker. En om dan ’s nachts nog weg te gaan leek ons niet zo’n goed idee. We hebben overlegd met de gids en ook zij adviseerde om niet mee te gaan. Wel bood ze gelijk aan om dan vanavond met haar privé op safari te gaan. Nu van dat aanbod gaan we dan straks gebruikmaken. Martin voelt zich vandaag wel weer goed genoeg om op safari te gaan. Verder hebben we daarom vandaag redelijk rustig gedaan. Eerst vanochtend om half negen heeft Christine broodjes bij de bakker gehaald. Deze hebben we daarna lekker opgepeuzeld. Daarna zijn we met de computer bezig geweest. We hebben alle foto’s tot nu toe door Christine gemaakt ge-upload. Jullie kunnen deze nu ook bekijken. Je moet dan naar de volgende site gaan www.photobucket.com. Je moet dan searchen op regenspurg. Er wordt dan aangegeven dat er niets gevonden is. Maar als je iets verder onderaan kijkt vraagt hij of je de site van regenspurg wilt zien. Deze regel moet je dan aanklikken en als het goed is kom je dan bij ons fotoalbum Noorwegen 2010. En beoordeel dan zelf maar hoe mooi Noorwegen is.
Na deze computerbewerkingen hebben we de Garmin geladen (trouwens nog bedankt Gertin/Hank), de rugzak ingepakt en de schoenen aangetrokken. We zijn richting Storlidalen gereden. Dit is een heel mooi doodlopend dal. Niet ver hier vandaan. Jammer genoeg was het toen we daar op de parkeerplaats aankwamen lichtelijk gaan regenen, de temperatuur was 7 graden Celsius. En er stond een behoorlijke wind.
Na even op de parkeerplaats te hebben gelopen, hebben we snel besloten hier niet veel langer te blijven. De terugweg wel genoten van de vele waterpartijen die van de bergen en rotsen met veel lawaai naar beneden kletteren. Prachtige gezichten weer, dit natuurschoon. We zijn weer richting Oppdal gereden en daar dichtbij ons appartement naar Gravfeltet Vang gegaan. Dit is een vikingbegraafplaats, een van de grootste van Noorwegen. We hebben daar ongeveer een uur rondgelopen. Van de begraafplaatsen zie je weinig. Wel veel heuvels, hieronder zullen ze dan wel begraven zijn. Het eerste deel liep langzaam naar beneden. Daar kwam je dicht bij de rivier die langs de begraafplaats loopt. Terug zijn we zoveel mogelijk langs het water omhoog gegaan. Al met al dus een wandeling van zo’n klein uurtje. Wel weer prachtig. Ondertussen was het ook niet meer zo koud. We kregen het zelfs warm van de inspanning.
Hierna hebben we even een appeltje gegeten en iets gedronken. We moeten uiteindelijk de inwendige mens ook goed verzorgen.
Daarom zijn we daarna nog even naar het centrum van Oppdal gegaan om wat boodschappen te doen. Het hoognodige hebben we ingeslagen. De prijzen zijn hier echt wel aan de hoge kant. Een paar appeltjes, tomaatjes, karbonaadjes en een beetje sla en je bent 20 euro kwijt. Een pak bosvruchtenyoghurt kost zelfs omgerekend 3,50 euro. Maar ja je moet wel wat eten natuurlijk en vakantie kost altijd geld. Dus blijven we genieten.
Het eten staat nu te sudderen op het fornuis.
Voor vanavond staat er dan hopelijk de safari op het programma. En zelfs privé, en zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel. Dat hebben we deze vakantie al vaker gezegd.
Tot morgen dan maar weer, liefs van ons twee uit Oppdal.

• 27 Juni 2010 - 09:38

Hank, Sandra En Kids:

Hallo vakantiegangers,

Zo eindelijk weer even tijd om jullie reisverslagen door te lezen.
    Tsja het is en blijft mooi in Noorwegen.
    Op dit moment is het hier tropisch deze hele komende week zo rond de 28 graden.
    Gisteren heeft Hank nog een rotte kies uit het netwerk bij Gertin verwijderd en een nieuwe, hopelijk gouden kroon, ervoor teruggeplaatst.
    Veel plezier de komende dagen in Noorwegen.

Groetjes,
    Hank, Sandra, Imke en Thom.

• 27 Juni 2010 - 10:14

Gertin: