verslag dag 8 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 8 - Reisverslag uit Oppdal, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 8

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

27 Juni 2010 | Noorwegen, Oppdal

Verslag 8e dag Oppdal
Hier dan de belevenissen van gisteravond. Om iets over 10 zijn we richting station gegaan. Daar zou Linda op ons wachten. Tegen 10 voor half 11 was ze er, nadat wij even gewacht hadden. We hebben even bijgekletst en toen gingen we op elanden jacht.
De avond ervoor hadden ze 3 elanden gezien. Kijken wat het vanavond wordt.
We volgden dezelfde route als ze met de grote groep had gedaan. Ze vertelde ook nog dat het maar goed was geweest dat we niet meegegaan waren, omdat de bus hen halverwege in de steek had gelaten. Ze hadden de bus aan moeten drukken, omdat de startmotor dienst weigerde. En een grote bus aandrukken is natuurlijk geen pretje. Later hebben ze met taxi busjes de route voortgezet.
Wij waren met onze auto, nu maar hopen dat die ons niet in de steek laat.
Na ongeveer een half uurtje rijden, was het raak. In een mooi groot weiland liepen en lagen 4 elanden. Wat gaaf! En ze trokken zich van ons ook nog niets aan. We hebben daar een tijdje gestaan, foto’s gemaakt en gekeken door de verrekijker. Eén van de plaatjes zullen we bij het verslag plaatsen, kunnen jullie daar ook nog een beetje meegenieten.
Hierna zijn we verder gereden. Het is nog behoorlijk licht, maar wel frisjes. De temperatuur daalt naar rond het vriespunt. Dat kunnen jullie daar natuurlijk bijna niet vatten. Wij slapen hier dan ook heel erg lekker.
Na onderweg een koffie/theepauze ingelast te hebben en daar eland- en rendierworst bij gegeten te hebben, vervolgen we onze tocht weer. Linda had voor de koffie/thee gezorgd. Perfect in orde.
Ook hebben we nog een aantal herten gezien. Die lopen voor ons wel weg en zijn vele malen schrikachtiger dan de elanden.
Deze natuur is prachtig. De terugweg leidde onder andere langs hetzelfde veld als de heenweg. Nu troffen we (waarschijnlijk van dezelfde 4) 2 elanden aan op een grondstuk dat wat woester was, veel struiken en kleine boompjes. Dit was naast het vorige weiland. Wel waren ze nu dichter bij, maar omdat het iets minder licht was, zijn de foto’s iets minder duidelijk. Maar toch prachtig. Ze knabbelden aan de struiken en boomtakken. Wat een gezicht.
Hierna gingen we weer terug richting E6 en zijn die weg als het ware overgestoken naar nog 2 andere weilanden. Daar troffen we niets aan. Toen verder langs de E6 weer richting Oppdal en ja daar stonden links in de wei nog een tweetal 1 jarige elanden. Een eindje verderop daarom linksaf geslagen richting dat weiland. Ook hier met de verrekijker een tijd naar zitten te kijken. Ondertussen was het wel te schemerig geworden voor foto’s zonder flits. Dus hiervan geen plaatjes gemaakt.
Ondertussen was het rond half 2 en dus tijd om een eind te maken aan deze tocht. Nadat we afscheid genomen hebben van Linda en haar bedankt en afgezet hebben bij het station, gaan we met een voldaan gevoel terug naar ons appartement. Ons wachten is toch nog beloond.
Omdat het gisteravond al met al wel kwart over 2 is geworden, voordat we in bed lagen, hebben we het vandaag rustig aan gedaan. Eerst lekker uitslapen zonder wekker te zetten (het was dus half 11 voor we wakker waren) en daarna rustig ontbeten. Toen lekker buitengezeten naast het appartement en in het zonnetje een boek zitten lezen. Nu is het half 5 en is Christine bezig dit verslag te maken. Martin zit “ontspannen” op de bank naar voetbal te kijken. Het lijkt de Duitsers weer te lukken. Het zal ook eens niet zo zijn. Maar ach ja het is maar een spelletje. Nu de Nederlanders morgen ook nog. Hopen en duimen dat dat goed gaat. Wij zijn dan onderweg naar Voss en zullen wel niet op tijd zijn om dit spektakel te aanschouwen. We moeten dan een afstand van zo’n kleine 400 kilometer overbruggen. We komen dan door het gebied van de Sjognefjord. Dit moet prachtig zijn. Wij gaan hiervan zeker genieten.
Groeten vanuit een mooi Noorwegen, Martin en Christine.

• 27 Juni 2010 - 18:12

Gertin:

Wat eeen tegenstrijdigheden!
    Eerst van de elanden genieten in levende lijve om ze daarna als worst op te eten; en wat dacht je van de temperatuur daar 's nachts omstreeks het vriespunt en hier overdag bijna dertig graden! Wordt de komende 2 weken hier hard werken aangezien José haar heup dinsdag wordt vervangen. Gelukkig valt de herstelperiode voor een groot deel in mijn vakantie, hebben we altijd Gerda gelukkig nog en houdt de airco het hier goed koel!
    Groetjes Gertin en geniet!

• 27 Juni 2010 - 21:30

Pa En Ma.:

Hallo kinders, alles weer goed met Martin? Hier is het bloedheet, dus elke avond bloembakken water geven. Vanmiddag met Jo en Ab naar Diny S. geweest. We zijn net weer thuis. Nog veel plezier. Groetjes pa en ma.

• 28 Juni 2010 - 16:57

Herman Kerklau:

Ik had nog geen gelegenheid (teveel voetbal op TV)om het verslag tot nu toe te lezen, maar het klinkt geweldig. Ik merk, dat jullie er echt van genieten en dan ook nog elanden. Nog gefeliciteerd met jullie 28ste huwelijksdag

• 30 Juni 2010 - 09:41

Joke:

Wat een belevenissen!
    Helemaal te gek.
    Gaat het weer goed met Martin?
    Jaap is vanmorgen naar de dokter geweest...heeft een lichte hernia.
    Daar is-ie dus nog wel even zoet mee.
    Passen jullie dus ook maar op voor afstapjes tijdens de vakantie!
    Doei doei,
    veel plezier nog!
    Lieve groetjes van de 3 j's.

• 07 Juli 2010 - 17:22

Linda Skaapie :p:

Hey,
    Super foto!!
    Heb die 4 (nog) niet weer gezien :D Was toppie!
    Groetjes Linda