verslag dag 10 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu verslag dag 10 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

verslag dag 10

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

01 Juli 2010 | Noorwegen, Oslo

Verslag 10e dag Voss (Bavallen)
Na de vermoeienissen van gisteren hebben we vanochtend eerst uitgeslapen tot ongeveer half 10. We zaten mooi in de mist en totaal geen uitzicht. Dus lekker rustig aangedaan. De mist trok op en om 1 uur waren we zover dat we weg konden gaan. We hadden besloten een rondje te rijden. Eerst via de E16 richting Bergen, om daarna via de weg nummer 7 terug te gaan richting Voss. Weg nummer 7 is een toeristische weg met wederom vele mooie uitzichten op onder andere het Hardangerfjord.
De weg via de E16 is een weg met vele tunnels. Daar zie je tussendoor wel wat en ook die uitzichten zijn dan weer spectaculair, maar weg nummer 7 is echt grandioos.
Op een gegeven moment zijn we even op een parkeerplaats gestopt waar een waterval te zien was. Het bleek dat je naar die waterval, de Fossenbratte, toe kon lopen. Dat hebben we dan ook gedaan. Dit was weer prachtig. Na weer naar boven geklauterd te zijn, hebben we even wat gedronken en gegeten en zijn we verder gereden.
Een aantal kilometers later kwamen we weer een waterval tegen, dit keer de Steinsdalsfossen.
Ook hier gestopt en naar de waterval toegelopen. Bij deze kon je er onderdoor lopen, het lijkt of je onder een reusachtige douche staat. Wat een kracht heeft dat water! Ook hier even een foto gemaakt van Trollen. Die zie je hier veel.
Toen we zover waren om verder te gaan, kwam er een bus met Polen aan. Wij blij dat we de foto’s al gemaakt hadden. Nu waren ze zonder andere personen, anders was dat niet gelukt.
Dus maar snel verder gegaan.
Genietend van het uitzicht op het Hardangerfjord begon het weer licht te regenen. Wel jammer voor de uitzichten, maar helaas het is niet anders. Even later kwamen we een blauwe touringcar tegen, ja mam, hij was van Ter Beek reizen. Jouw reisleider zat achter het stuur. Dus ook jij zult deze weg gereden zijn een paar jaar geleden. En jij kunt niet anders als beamen dat het hier prachtig is. En wat knap van die chauffeur om met zo’n bus over zulke wegen te manoeuvreren.
Tientallen kilometers verder kwamen we weer een waterval tegen, dit keer de Skjervevossen. Hier was slecht te stoppen en watervallen staan er voorlopig wel genoeg op de gevoelige plaat. En in onze hoofden staat het wel genoteerd en dat is prima.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Voss. Hier hebben we een paar boodschappen gedaan en zijn we weer 40 euro lichter. Hierna terug naar het appartement. Het regent nog steeds lichtjes en terwijl Christine het verslag maakt, heeft Martin de pizza’s in de oven gezet. Na deze lekker opgepeuzeld te hebben, gaat Christine verder met het verslag en is Martin voetbal aan het kijken.
Morgen hebben we besloten naar Bergen te gaan. Dat moet je gezien hebben. En of het dan regent jammer dan. In Bergen regent het per slot van rekening toch heel vaak, 275 dagen van het jaar. We zullen zien morgen in Bergen.
Groeten vanuit een regenachtig Noorwegen van us 2.