Dag 16 Saint Ursule - Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu Dag 16 Saint Ursule - Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

Dag 16 Saint Ursule - Montréal

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 September 2011 | Canada, Montréal

Verslag dag 16 Saint Ursule – Montréal
Het vorige verslag is geëindigd met de vraag hoe het zou gaan met de trein. Nou mensen net na het verslag maken van gisteren kwam hij langs hoor. Het leek alsof hij zo door de camper zou denderen. Martin schrok ervan. Maar gelukkig leek het maar zo. Het was vannacht wel erg alleen op die camping. Buiten een voorbij komende trein helemaal niemand. Maar geslapen hebben we wel. Vanochtend om 7 uur kwam er weer een trein langs, waren we dus gelijk wakker. Toen nog even liggen dommelen en dus maar opgestaan. Het was mooi weer, blauwe lucht dus daar moesten we van genieten. Tegen half 10 reden we weer, nadat we het reserveringsnummer aan de receptioniste hadden teruggegeven. Het plan was richting Montréal, dus zo gepland zo gedaan. Nadat we ongeveer een klein uurtje gereden hadden, kwamen we een afslag tegen met daarop vermeld het Gilles Villeneuve museum. Dit leek ons wel wat en dus hebben we deze afslag genomen. Het museum lag ook nog dicht bij de snelweg, dus helemaal goed. In dit museum hebben we een klein uurtje rond gelopen. Het was interessant. Deze autoracer is helaas op 32-jarige leeftijd in 1982 bij een crash op het circuit van Zolder in België verongelukt. Alles was wel indrukwekkend. Het plaatsje waarin dit museum ligt heet Berthierville. In één van de brochures die we bij de vvv gekregen hadden, stonden ook wandelingen in Berthierville. Dus gauw het adres hiervan in de tomtom ingevoerd. Bleek dit ook niet ver van het museum te zijn. En omdat we volgens de tomtom anders wel heel vroeg in Montréal zouden zijn, hebben we maar besloten hier te gaan wandelen.
Het was wel even zoeken (tot 2 keer de parkeerplaats voorbijgereden), maar uiteindelijk toch bij het startpunt van de wandelingen aangekomen. Hier op het bord gekeken en onze route uitgekozen. Aangezien er twee geplastificeerde routes op het bord geprikt waren, hebben wij er maar 1 voor de zekerheid voor onderweg meegenomen. Deze konden we wel weer bij terugkomst terughangen. Na de rugzak, verrekijker en fototoestellen gepakt te hebben gingen we op pad. We dachten de route van ca. 4 km. te lopen. Deze zou langs drie uitkijktorens komen en bij deze route zou je een soort van reigers tegen kunnen komen. Dus wij oppassen tijdens het lopen. Nou gelijk aan het begin zagen we er al één. Geluk dus. Hierna een heel eind gelopen zonder iets tegen te komen. Wel heel veel krekels en kikkers, maar geen reigerachtigen. Uiteindelijk hebben we nog een witte reiger gezien. Dus toch wel geslaagd. Halverwege hebben we even lekker aan het water op een steen gezeten en genoten van de rust en het stromende water. Toen bleek dat de route 4 km enkele reis was en dus de totale route 8 km. Nou gelukkig kunnen we dat nog aan. Het weer was prima en we hadden zoals altijd te eten en wat te drinken bij ons. Dus de 8 km. ging helemaal goed komen. En dat was ook zo.
Tegen half 2 waren we weer bij de camper terug. Hier hebben we een lekkere kop soep genomen. Dat is toch wel handig een camper, heb je alles bij je. Hierna zijn we vertrokken richting Montréal. We hadden van Herman Geurkink een camping doorgekregen. Zij hadden hier ook gestaan en vanaf hier was er een shuttlebus naar Montréal. En dat moeten wij hebben, omdat we van de camper verhuurder Canadream de camper niet in Montréal onbeheerd mogen parkeren. Dus zou deze camping voor ons perfect zijn. Na een aantal file’s (ja vrijdagavond spits rond Montréal lijkt ons westen wel), waren we om ca. 5 uur op de camping Alouette.
Hier uitgestapt om in te checken. Er was nog genoeg plek en de dames van de receptie hebben ons prima geholpen en van allerlei informatie voorzien. De shuttlebus vertrekt morgenvroeg om half 9, dus dat wordt vroeg opstaan. Verder hebben we ons opgegeven voor een 3 uur durende bustocht met gids door Montréal. Op deze manier hopen we een eerste indruk van Montréal te krijgen. We zien wel wat het wordt. Verder hebben we in de winkel nog brood gekocht. Verder hebben we alles nog. Toen zag Martin ook nog een aansluitstuk voor de sewer (afvoer wc). Hiervan was ons namelijk een klein onderdeeltje afgeknapt. En dat is bij het legen van de tanks een beetje lastig. Het hier aanwezige onderdeel had een bocht en zou voor ons niet handig zijn. Toen vertelde de receptioniste dat er op de camping een man was, die een werkplaats had voor rv’s (recreation vehicles). Hij had ook allerlei onderdelen, dus misschien dan ook wel de juiste voor ons. We werden de weg gewezen door een andere man, die ons gelijk introduceerde bij de reparateur. Hij kijken voor ons en had warempel de juiste uitvoering. Kosten na wat gerekend te hebben op de rekenmachine 5,19 dollar. Maar zei hij, doe maar 5 dollar dan is het goed. Wij dus helemaal blij. Het is door Martin al bevestigd en past prima.
Ondertussen had Christine het eten klaar. Tegen 7 uur gegeten en op moment van schrijven is het alweer 8 uur. Jullie in Nederland liggen natuurlijk al weer lang te pitten en te wachten op de verslagen. Nu hier komen ze dan van 2 dagen.
Veel lees- en kijkplezier en groetjes van de vrolijke vakantiegangers Martin en Christine

• 17 September 2011 - 04:34

Dochterlief:

Hoi papsie en mamsie!
    Net snel even de laatste dagen gelezen en de foto's bekeken. Wow, wat een mooie foto's. Ziet er echt super mooi uit! Hopelijk wordt het volgend weekend net zo mooi :)
    Ik heb de laatste dagen weinig bijzonders uitgespookt. Gisteren heel cultureel naar de National Gallery of Canada geweest en rond gewandeld in de stad. Vandaag was ik vrij en heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan, behalve de hele avond gezellig zitten kletsen met een aantal vrienden hier :) De plannen voor het weekend zijn ook niet heel wild...misschien even de stad in om van het mooie weer te genieten en verder een beetje aan de studie denk ik. Zondagavond ga ik in ieder geval samen koken/eten met een aantal exchange vrienden, dus dat wordt vast wel weer gezellig :)
    Geniet van het hopelijk mooie Montreal!
    Liefs Mandy

• 17 September 2011 - 06:27

Nachtbraker:

Beter een trein om 7 uur 's ochtends dan een brand alarm om 2 uur 's nachts.... Net mijn bedje uit en kon buiten in mijn pyjama in de kou (lees: een graad of 5) zo'n 20 minuten wachten totdat ik weer terug mocht naar mijn bedje....

• 17 September 2011 - 07:20

Pa En Ma.:

Hoi genieters, Wat een interessante verslagen, die laatste 2. Moeders was wel blij, dat het tweede er meteen achteraan kwam vanwege die "rust"op
    de eerste camping. Papa heeft nu gisteravond ook 7 verslagen gelezen en foto's bekeken. Hij vindt het nu wel mooi en zal vandaag wel de rest doen.
    Hij is nog niet op de helft!! Hier is alles o.k. De broodjes zullen nu wel afgekoeld zijn, dus we gaan ontbijten. Liefs van pa en ma.

• 17 September 2011 - 20:22

Marion:

wat zijn jullie toch heerlijk actief bezig, leuk om te lezen....zo'n camper lijkt me inderdaad superhandig...hier is het inmiddels weekend....kunnen we lekker even rustig aan doen....hopelijk was Montreal leuk om te zien.....ik wens jullie heel veel plezier.....liefs Marion