dag 18 Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 18 Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 18 Montréal

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

19 September 2011 | Canada, Montréal

Verslag dag 18 Montréal
Deze dag begon net zo als die van gisteren. Om 7 uur ging de wekker. Het was iets warmer dus iets gemakkelijker, om uit bed te komen. Na het ontbijt ging het dus richting shuttlebus. We zouden weer om half 9 opgehaald worden. Met nog 2 stellen zaten en stonden we te wachten en te wachten en te wachten. Om kwart over 9 was de bus er nog niet. Maar eens binnen gevraagd waar de bus bleef. Ja, die was onderweg. Gelukkig scheen de zon uitbundig en kleurden onze gezichtjes nog meer. Eindelijk om iets over half 10 kwam de bus eraan. Deze keer was het rondje andersom en waren de mensen van elders eerst opgehaald. Zou wel fijn geweest zijn, als ze dat ons ook verteld hadden. Dan waren wij natuurlijk één uur later opgestaan. Nu hebben we lekker in het zonnetje gezeten, eigenlijk ook niet verkeerd. Om iets over tienen waren we in het centrum van Montréal.
Hier bij de balie van Gray lines gezorgd voor de betaling en het kaartje zodat we de bus terug ook weer mee kunnen. En toen Montréal verder te voet in.
Al gelijk in het straatje van de VVV waren er filmopnames. Martin stond gelijk met zijn fototoestel in de aanslag en had bijna een foto gemaakt, toen er iemand heel hard begon te schreeuwen dat dat niet mocht. Ze moest gelijk zijn laatste foto zien en was toen weer gerustgesteld. Geen foto. Dus helaas. Toch heeft Christine er sneaky wel 2 gemaakt. Maar daar staat niet echt iets spannends op. De spelers waren trouwens wel heel erg echt geschminkt. Van die zwervertypes. Oude versleten kleding, slechte gezondheid etc. Wel weer grappig allemaal om mee te maken. Ook stond er een uitgebrande auto bij en een tankwagen vol bluswater voor als het mis gaat. Hierbij kwamen we in gesprek met een stel Belgen. Deze man had namelijk wel een foto gemaakt en kreeg niet mee dat het niet mocht. Omdat ze een Nederlands capitool boek in de handen hadden, sprak Christine ze aan op het maken van de foto. Daarna ontwikkelde zich nog een leuk gesprek. Ze kwamen uit Gent en waren daar best trots op. Tevens adviseerde die man ons om naar een beeldengroep te gaan, die bij de BNP Tower en de Laurentian Bank Tower aan de McGill College Avenue staat. Dit had Christine ook al in een boek zien staan. Die man vertelde dat het niet ver was en gaf ons aanwijzingen hoe het te vinden. Dit hebben we toen eerst gedaan. Het is inderdaad een hele mooie beeldengroep, het heet The Illuminated Crowd.
Hierna zijn we naar het terrein van het McGill College gegaan. Hier staan prachtige oude panden. Erg mooi allemaal. Vervolgens teruggelopen en ondergronds gaan winkelen. We gingen naar binnen in het Centre Eaton. Maar het zijn allemaal ondergrondse winkelcentra die met elkaar verbonden zijn op drie verdiepingen. De vierkante meters schatten we minimaal de grootte van de Helmerhoek in als het niet groter is. Hier was ook een Starbucks waar even lekker iets gedronken hebben op het terras buiten. De musjes hebben meegenoten van de kruimels die wij lieten vallen. Hierna weer ondergronds gegaan. Nog cadeaus voor thuis gekocht en een leuke Canada sweater voor Christine.
Hierna hebben we onze hoofden weer boven de grond laten zien. Het is tenslotte vandaag mooi weer en daar moeten we ook van genieten. Nu hebben we een deel van de (volgens ons) langste winkelstraat van de wereld gedaan, de Sainte-Catherine Street. Deze is 15 kilometer lang. We hebben ook nog een leuk zijstraatje meegepakt. Hier zaten allerlei leuke eettentjes aan. Hier was het gezellig druk, vanwege het mooie weer waren de zonnige terrasjes dan ook helemaal bezet.
Ook nog even een bezoek gebracht aan de apple store. Hier nog even met de ipad een berichtje op onze site gezet, om vervolgens rustig weer richting bus te gaan. Het was ondertussen bijna 3 uur en we wilden onze bus niet missen.
In het park bij de bus nog lekker in de zon op een bankje gezeten, waarna de bus om 4 uur vertrok richting camping. Dit keer was onze camping als eerste aan de beurt. Gelukkig maar want we zaten bij een stel kleffe Duitsers in de bus. Niet te geloven, die oudjes kunnen er ook nog wat van. Hiervan waren we dus gelukkig snel verlost. Om ongeveer half 5 waren we terug op de camping. Hier nog lekker in de zon gezeten en even contact gehad met het thuisfront. Blij te horen dat daar ook alles goed is. Verder iedereen bedankt voor de reacties. Leuk.
Na het eten en de afwas even tijd gemaakt voor het lezen van een boek en lekker internetten. En natuurlijk het maken van dit verslag.
Aangezien we morgen richting Ottawa gaan, nu nog 1 keer de groetjes uit Montréal van Martin en Christine

• 19 September 2011 - 05:23

Gertin:

Hallo zussie en zwager,

Leuk om de foto's van Montréal te zien! Ik weet zeker dat jullie je daar ook vermaakt hebben. Dus nu op naar Ottawa richting Mandy! Heb van haar begrepen dat ze vanaf donderdag met jullie een lang weekend meetrekt! Ik weet zeker dat jullie daar alle drie naar uit kijken!

Groetjes en liefs van Gertin

• 19 September 2011 - 07:46

Pa En Ma.:

Hallo Purgjes,

Weer een dag vol belevenissen voorbij. Nog even en dan zien jullie Mandy weer! Wat is een maand toch gauw voorbij. Geniet nog maar. Hier is alles o.k. Het koffiedrinken bij Diny is gisteren uitgelopen tot een hele dag. We hebben wat van de Chinees gehaald. Diny had per ongeluk 2 porties besteld, 1 portie kregen we mee naar huis, dus vandaag weer fou yong hai. Morgen maar weer gezond.Liefs pa en ma.

• 19 September 2011 - 07:49

Pa En Ma.:

Nog vergeten te vermelden, dat pa nu ook alle verslagen, behalve deze laatste , heeft gelezen. Hij vindt het nu ook leuk!!