dag 19 Montréal - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 19 Montréal - Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 19 Montréal - Ottawa

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

20 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 19 Montréal – Ottawa
Vanochtend eerst enigszins uitgeslapen, d.w.z. tot half 9. Hierna alles lekker rustig aangedaan. Vandaag stond de rit naar Ottawa op het programma. En aangezien we in Montréal pas om 1 uur van de camping af hoefden, konden we ook rustig aan doen. We hebben eerst ontbeten, toen geïnternet en de reacties op de verslagen gelezen. Gelukkig is alles dus goed in Nederland. Het is nog steeds prachtig weer. Daarom is het ’s nachts wel frisjes. Nu maar hopen dat dat nog even zo blijft. Uiteindelijk waren om klokslag 12 uur zover dat we naar Ottawa vertrokken. Rondom Montréal is het altijd druk en overal zijn daar wegwerkzaamheden. Volgens de buschauffeur van deze week kennen ze daar 2 seizoenen, wintertijd en wegwerkzaamheden. Nu dan weet je het wel. Gelukkig hebben we daardoor niet in de file gestaan. Wel vindt Christine het rijden dan minder prettig. Maar gelukkig leidt Martin haar overal prima doorheen. De autobaan richting Ottawa in Ontario is prettig rijden, lekker breed en goed wegdek. Heerlijk, een verademing.
Uiteindelijk waren we om 3 uur op de camping in Ottawa. Deze camping ligt in een gemeentelijk park. Een soort van Hulsbeek. Je kunt hier mooi wandelen en de plek is voorzien van elektrisch en water. Wat willen we nog meer. Ook lopen er hier heel veel eekhoorntjes in allerlei soorten en maten. Leuk gezicht is dat. Wel licht de camping redelijk in de buurt van de snelweg (het geluid hoor je wel, maar dat hadden we in Montréal ook, dus zijn we het al gewend). En natuurlijk kwamen we ook nog over een spoorlijn, we zijn benieuwd of die nog gebruikt wordt. Anders kan dat geluid er ook nog wel bij. En last but not least, Ottawa heeft ook nog een vliegveld, en dus horen we ook wel eens een vliegtuig. We zijn ons er dus van bewust dat we in de bewoonde wereld leven. Maar het voordeel hiervan is, dat we vanaf hier met de bus naar downtown Ottawa kunnen, dus mooi geregeld. Dit is een soort van sprinter. Naar Ottawa 2 stops, terug naar de camping geen één. En dat voor 3,25 dollar. Morgen maar eens uitproberen.
Ook kunnen we op de camping internetten, alleen niet vanaf onze plek. We moeten dan iets meer richting office. Dat zullen we dan maar eens een paar keer doen, deze week. We blijven hier tot donderdag, om dan met Mandy naar het Algonquin Park te gaan. Hopen op een beetje weer dan. En hopelijk is de Indian Summer dan een beetje begonnen. Vandaag hebben we onderweg al redelijk wat mooi rood verkleurde bomen gezien. Dat moet dus nog meer worden. We wachten af.
Zojuist ook nog de levensmiddelen voorraad aangevuld. Er is een grote Lobslaw (bedankt voor de tip Mandy) hier in de buurt. Dit is een hele grote supermarkt met veel vers aanbod. En daar gaan we voor. Straks maar eens proberen hoe het smaakt.
Voor nu even geen nieuws meer uit Ottawa.

groetjes Martin en Christine

• 20 September 2011 - 16:56

Gertin:

Vermaak je daar in Ottawa! Ben benieuwd naar foto's van de eekhoorns!

Groetjes en liefs Gertin

• 20 September 2011 - 17:45

Pa En Ma.:

Hallo dochter en schone zoon,

Jullie zijn dus nu in Ottawa, daar zullen jullie je nog een paar dagen met z'n beidjes moeten vermaken, want Mandy zal behalve feesten toch ook nog wel moeten studeren ?! Maar dat vermaken met z'n beiden zal vast wel lukken. Volgens Mandy is Ottawa een mooie stad, ga er maar uitgebreid van genieten !! Ma heeft vandaag weer gecollecteerd in de flat, op 1 verdieping na alles één keer gehad. Wil was niet thuis. Het viel mee, al wonen er wel veel nieuwe mensen. Donderdag komt Jurjen hier, gezellig !! Groetjes en liefs van Pa en ma.