dag 20 Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 20 Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 20 Ottawa

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 20 Ottawa
Vanochtend alles heerlijk rustig gedaan. Geen haast. We hoefden niet met een shuttlebus o.i.d. mee. Wel wilden we nog zekerheid van Canadream of we de camper op de P&R parkeerplaats in Kanata mochten parkeren. We mogen namelijk i.v.m. de verzekering de camper niet in het metropolitan gebied van Ottawa parkeren. Dus heeft Martin gebeld en gevraagd. Maar het mocht. Gelukkig maar, anders moesten we een taxi of zo regelen. Alle tijd nu dus aan onszelf. Na het ontbijt maar eerst de afwas gedaan, ook die van gisteravond stond er namelijk nog.
Het weer was ons deze dag wederom goed gezind. Dit hadden we vannacht niet gedacht, want het heeft gegoten. Maar onze goede moed heeft vast geholpen. Vannacht namelijk nog tegen elkaar gezegd, wat er nu valt, valt er morgen niet. En dat was dus ook zo.
Dus op naar downtown Ottawa. Het was de bedoeling de camper bij een P&R parkeerplaats op 3 km van de camping te parkeren. Voor vertrek alleen nog even in de buurt van de receptie het verslag van gisteren op de site gezet. Al met al werd het toen ongeveer half 1 voordat we echt vertrokken van de camping. De parkeerplaats was inderdaad dicht bij. Maar wel al heel erg vol met auto’s, voor onze grote camper niet echt plek. Het was best manoeuvreren overal tussendoor, gelukkig we hebben niets geraakt. Dus parkeren hier werd vandaag niet wat. Toen daar in de buurt gekeken. Hier waren nog wel plekjes, maar toch maar verder gereden. Op een andere parkeerplaats zagen we ook wel een camper staan. Deze mensen zullen ook wel met de bus gegaan zijn. We zijn weer terug naar de camping gereden. We hebben besloten om morgen op tijd te gaan, zodat er hopelijk nog plek is op de P&R, en ook zodanig dat onze camper niet echt klem gezet kan worden. Anders komen we er niet meer weg. We zien morgen wel wat het wordt.
Zo gezegd, dus weer terug naar de camping. En omdat het mooi weer was, mooie blauwe lucht, hebben we maar besloten in de buurt van de camping te wandelen. De camping ligt in het groen, wandelmogelijkheden genoeg. Voor de zekerheid maar even naar de receptie om te vragen of ze nog iets van een wandelkaart of zo hadden. Dus niet. Alleen fietskaarten, maar ja, daar hebben we niets aan. Toen vertelde ze dat er vanaf de parkeerplaats ietsje verderop wel wandelingen mogelijk waren. Dat hadden wij ook al gezien. Dus maar naar die parkeerplaats gelopen en van daaruit verder gewandeld. Volgens de routes die daar aangeplakt waren, waren er een route 11 en 12. Deze lagen in het verlengde van elkaar. En vanaf 12 zouden we wel weer naar de camping kunnen. Dus vol goede moed wij op pad. De routes waren perfect aangegeven. En route 12 lag inderdaad in het verlengde van route 11, maar route 12 liep toch rond. Dus uiteindelijk weer bij route 11. En om route 11 weer terug te lopen, hadden we geen trek in. Toen maar op ons gevoel de andere kant op richting camping. Er liep daar ook een pad, dus dat moest wel goed komen. Nou op een gegeven moment, was er niet echt een pad meer. Toch zei ons gevoel dat we de goede richting opliepen. Dus tussen de bomen door, richting geluid van auto’s. De camping ligt namelijk redelijk dicht bij de weg. En daarnaast ligt de autobaan, vandaar auto geluiden. Uiteindelijk kwamen we ook bij de weg uit. Een heel klein eindje van de ingang van de camping. Dus goed. Ons gevoel liet ons dus niet in de steek.
Al met al was het alweer kwart voor 5 en hebben we deze dag fijn gewandeld. Onderweg kwamen we een kikker, een aantal eekhoorntjes en 2 mensen tegen. Wat een rust. Genieten is dat.
Bij de camping hebben we nog even een lekkere ijsco genomen en toen zijn we terug gelopen naar de camper. Daar zitten we nu (kwart voor 7) nog buiten. Wat boffen we toch met het weer. Nu maar hopen dat dat nog even zo blijft. We gaan zo met eten beginnen en misschien dit verslag nog even uploaden. Maar daarvoor moeten we van onze plek. En of we daar nog zin in hebben gehad, merken jullie wel.
Groetjes van de bofkontjes, Martin en Christine

• 21 September 2011 - 05:44

Gertin:

Hallo bofkontjes,

Ik word op mijn wenken bediend met de foto's van chip and dale! ;-) Leuk hoor! Dus morgen maar down town Ottowa. En aan wandelen is ook niets mis zeker niet als het weer goed is.

Groetjes en liefs Gertin

• 21 September 2011 - 07:55

Pa En Ma.:

Hallo avonturiers,

De eerste gedachte van ma, toen ze jullie verslag las, was: "gelukkig dat
    wij dat niet waren, pa zou in alle staten geweest zijn". Christine zal dat wel begrijpen. Jullie hadden dus wel zin om dit verslag nog de wereld in te sturen, eens kijken of ik straks nog zin
    heb om verder te collecteren. Morgen komt er ook niks van, want we moeten ook nog naar de diabetes-verpleegkundige en Jurjen komt.
    Groetjes en liefs van pa en ma.

• 21 September 2011 - 14:19

Sandra:

Hallo luitjes,
    Wat een geluk met het weer hebben jullie toch!!! Hier is het nu ook mooi en voor de komende dagen zeggen ze dat er geen regen meer komt (eindelijk!). Met ons gaat het goed, de kinderen hebben de pepernoten al weer gezien (wat vroeg !!!) dus het gezeur begint alweer !!! Imke is begonnen met de competitie en dat gaat goed, op spierpijn dan na.Gr. Sandra

• 21 September 2011 - 19:35

Jurjen:

Ha paps en mams!

Hier dan eindelijk een lang verwacht berichtje! Het is wel duidelijk dat jullie genieten daar, maar dat betekend nog niet meteen dat de verslagen spelfouten moeten bevatten!! (HINT) haha. Heel veel plezier en tot msn's!

groetjes vanuit een redelijk mooi enschede!

• 21 September 2011 - 20:21

Jurjen:

En laat ik mijn eigen spelfouten maar meteen recht zetten. het is natuurlijk betekent met een T!

groetjes!

• 21 September 2011 - 20:29

Dochterlief:

Haha drollie! Maak je zelf een spelfout... Geniaal!

Tot morgen paps en mams! Hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad vandaag in downtown! xx Mandy