dag 21 Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 21 Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 21 Ottawa

Door: purg

Blijf op de hoogte en volg Christine

22 September 2011 | Canada, Ottawa

Verslag dag 21 Ottawa
Zoals jullie gemerkt hebben is het verslag van gisteren toch nog geplaatst. We zijn na het eten met zijn tweetjes gezellig in het pikkedonker naar de receptie gelopen, de weg vindend met behulp van een zaklantaarn. En dat ging goed. Daar hebben we lekker aan de picknick tafel de werkzaamheden gedaan, die gedaan moesten worden. Daarna in het donker dezelfde weg terug. Hierna nog lekker zitten lezen en redelijk vroeg onder de wol.
Vanochtend ging om 7 uur de wekker. Toch nog blijven liggen tot iets voorbij achten. Hierna aangekleed en ontbeten. Het was een beetje heiig weer. Dus als het goed zou zijn, weer een prachtige dag op komst. Tegen half 11 van de camping gereden, richting de P&R parkeerplaats. Wij hadden daar in de buurt een winkelcentrum gezien, waar gisteren ook een camper stond. Dus wilden we daar de camper neerzetten. Helaas stonden daar borden dat je maximaal 3 uur er mocht staan. En wij waren van plan langer weg te blijven. Dus helaas pindakaas daar gingen we niet parkeren. Dus maar weer verder gezocht. Na een klein eindje rijden, was er een grotere parkeerplaats bij een winkel en ook nog dicht bij de P&R parkeerplaats waar geen verboden stonden. Ook stonden hier niet veel auto’s en dus is hier de camper geparkeerd. Eventjes lopen naar de bushalte en klaar was Kees.
De busrit duurde hooguit een klein half uurtje en toen waren we in downtown Ottawa. Uitgestapt bij het Rideau Centre. Dit is een groot winkelcomplex met verschillende verdiepingen. Maar eerst ging onze route naar Parliament Hill. Wat een machtige gebouwen, heel mooi allemaal. Mandy we weten nu waarom je het er zo leuk vindt. Hier hebben we de route om het gebouw gelopen. Prachtige uitzichten op Ottawa en Gatineau. Ook het deel van de gebouwen waar de bibliotheek in zit is geweldig. Vervolgens wilden we dit mooie pand wel eens van binnen zien. Helaas waren de Engelstalige rondleidingen voor vandaag uitverkocht. Wel mochten we de peace tower op (de toren dus van het gebouw). Natuurlijk moesten we hier weer van alles ondergaan. Riemen uit de broek, horloge af, rugzak en toebehoren door de scan. Maar ook nu hebben we dit weer doorstaan. Vervolgens mocht je met de lift naar boven. Je hebt van hier een prachtig uitzicht over Ottawa. Martin heeft nog even aan de bewaakster gevraagd waar de Carleton Universiteit lag. Dat heeft ze ons vriendelijk aangewezen. Na een aantal foto’s weer naar beneden met de lift. Van binnen is dit gebouw al net zo mooi als van buiten. Dit hebben ze wel goed voor elkaar in Ottawa.
Hierna zijn we richting de Notre Dame van Ottawa gelopen. Ook weer een prachtige kerk. Hierbij kwamen we langs de National Gallery. Hier staan wij nu ook op de foto net als Mandy. Onderweg kom je ook allerlei monumenten en beelden tegen, de één nog mooier als de ander. Na de kerk van binnen bezichtigd te hebben, zijn we richting By Ward Market gelopen. Dit is een leuk complex met winkels en marktkraampjes. En natuurlijk ook door het meewerkende weer was het een feest om dit geheel te zien.
Hierna zijn we naar het Rideau Centre gegaan. We hadden opdracht van mensen om naar een bepaalde jas te kijken. Nou gekeken hebben we, gevonden hebben we hem ook, maar helaas laat onze creditcard de aankoop niet toe. De betrokkenen moeten er maar zelf een reisje aan wagen.
Hierna zijn we terug gegaan richting By Ward Market en zijn daar op het terras Aulde Dubliner aan de William street neergestreken. Het was nog steeds lekker weer, dus gezellig buiten zitten. Dit terras was ook heel leuk met allerlei bloemen in hanging baskets. Hier hebben we wat gedronken en gegeten. Toen onze buikjes weer gevuld waren zijn we nog even langs het Rideau kanaal gelopen, voordat we de bus weer opzochten. Lijn 96 was gauw gevonden en voor we het wisten waren we weer terug bij de parkeerplaats. De camper stond er nog, dus gauw terug naar de camping.
Voordat we de camper naar de plek rijden, bij de receptie het verslag voor het thuisfront gemaakt. Ook zijn nog even wat mails richting thuisfront verzorgd.
Nadat het verslag en de foto’s op de site zijn gezet lekker naar de plek. En wachten op de dag van morgen. Het is de bedoeling morgen nog eerst een wasje hier op de camping te draaien en daarna tegen 1 uur hier weg te rijden richting Mandy. Wij pikken haar dan tegen half 3 op. En dan richting Algonquin Park. We verwachten dat we daar geen internet contact meer kunnen hebben. Maandag zijn we dan weer terug in Ottawa om Mandy af te zetten. Waarschijnlijk zullen jullie dan de belevenissen van ons 3 te lezen krijgen.
Heel veel lieve groetjes vanuit Ottawa voor jullie allemaal van Martin en Christine

• 22 September 2011 - 07:29

Gertin:

Hallo Z&Z (oftewel zus&zwager),

Leuke foto's weer! Ik kan me voorstellen dat jullie je daar wel kunnen vermaken. En trek je niets aan van die opmerking over spelfouten van Jurrieboy! Ik heb 'm al gezegd dat hij beter niet zulke reacties kan plaatsen! En by the way: ik moest hem op zijn spelfout wijzen in zijn reactie hoor! ;-)
    We zitten hier niet op school voor een dictee per slot van rekening! Dus aub geen gezeur meer over type-, spellingsfouten, etc. maar echte reacties! Wat gaat de tijd trouwens snel; over ruim een week zijn jullie al weer terug! Zoals je weet heb ik dan dienst maar ik neem aan dat ik alle belevenissen van jullie wel een week later te horen krijg op paps verjaardag met een hele collectie foto's natuurlijk! Geniet komend weekend samen met Mandy van de hopelijk prachtige herfstkleuren in een lekker schijnende najaarszon. De voorspellingen hier zijn eindelijk ook eens goed voor komend weekend maar de meeste blaadjes zijn hier nog groen.

Groetjes en liefs Gertin

PS: Twente is een ronde verder in de KNVB-beker maar dat mocht ook geen probleem zijn tegen de amateurs van De Zwaluwen: 1-8 (4xBerghuis).

• 22 September 2011 - 09:33

Hank:

Hallo Martin en Christine,

Zojuist alle gemiste reisverslagen gelezen. Vanwege mijn bergwandelweekend in Oostenrijk, had ik er een flink aantal gemist. In Oostenrijk was het weer gelukkig prima in orde (lekker zonnig) alleen de laatste dag was er regen, maar toen liepen we gelukkig weer naar de auto's voor de terugweg naar Nederland.
    Het weer bij jullie is zo te lezen prima.
    Het is leuk om jullie reisverslagen te lezen, krijg zelf ook zin om eens in Canada rond te kijken, maar of het er ooit van komt.....
    Geniet komend weekend samen met Mandy van Algonquin Park!!

Groetjes
    Hank

• 22 September 2011 - 16:54

Pa En Ma.:

Hallo kinders,

Vanmorgen geen tijd gehad jullie verslag te lezen, maar het is weer geweldig met heel mooie foto's.
    Vanmiddag naar de "suikertante"
    geweest, oom Klaas gisteren. Hij noemde haar aan de telefoon ook zo.
    Met papa was alles prima, met oom Klaas trouwens ook.Jurjen is hier, we hebben lekker gegeten, een driegangendiner. Daarom ga ik nu naar de mannen. Liefs en groetjes van ons drietjes.