dag 3 en 4 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu dag 3 en 4 - Reisverslag uit Dailly, Verenigd Koninkrijk van Christine Regenspurg - WaarBenJij.nu

dag 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Christine

18 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dailly

Verslag dag 3 en 4 Girvan en Culzean Castle

Na een heerlijke nachtrust zijn we om ongeveer half 9 opgestaan. De zon scheen al prachtig. Hoe is dit mogelijk in Schotland, dat toch bekend staat om de regendagen. Wij mogen absoluut nog niet klagen tot nu toe. Bofkonten zijn we.
Na een lekker ontbijtje en digitaal krantje lezen hebben we ons maar eens in de kleren gehesen. Vandaag gaan we het nog lekker rustig aan doen. We gaan op zoek naar een supermarkt, we moeten per slot van rekening nog wel wat te eten kopen. Wij hebben als Hollanders niet alles uit Nederland meegenomen.
Ook moesten we nog pondjes ergens uit een geldautomaat zien te halen. En dat kan niet in Dailly, daarvoor moeten we naar Girvan. Dus tegen twaalven de Tom Tom maar ingesteld op een bankautomaat. Nu wisten we waar we heen moesten rijden. Wel handig zo’n routeplanner. Hij deed het voortreffelijk, zelfs een parkeerplaats achter de bank. Daar de auto dus geparkeerd en geld gepind. Hoe handig is dit toch. Omdat Girvan aan de kust ligt en de haven dicht bij de bank was, hebben we de auto laten staan en zijn we een lekker eindje wezen wandelen. Lekker naar het strand. We hebben even langs de rustige promenade gelopen. Een eindje uit de kust komt er een rare pukkel uit het water. Dit is het eilandje Ailsa Craig. Hier schijnen veel vogels te leven. Je kunt er alleen maar met een bootje vanuit de haven van Girvan komen. Misschien dat we dat nog gaan doen. Maar eens aan Jan de beheerder vragen wat daarvoor de mogelijkheden zijn.
Vervolgens zijn we via het haventje teruggelopen naar de parkeerplaats. Nu op zoek naar een supermarkt. Die moet hier in Girvan zijn. Maar helaas we weten even niet meer hoe die heette en de Tom Tom geeft het niet aan. Dan maar terug via de Coop in Dailly. Daar de hoogst nodige boodschappen gedaan. Morgen is er weer een dag en dan gaan we in Girvan wel weer een nieuwe poging wagen.
Tegen drieën waren we weer terug. Toen heerlijk buiten gezeten en lekker van de zon genoten. Vandaag wordt het spaghetti met het eten. Daarvoor hebben we dus nog alle tijd. Natuurlijk hebben we ook nog voetbal gekeken en gezien hoe Brazilië gelijk speelt tegen Mexico. We moeten natuurlijk wel weten hoe de mogelijke tegenstander van Nederland speelt.
Na het eten nog lekker gelezen, we relaxen super zoals jullie wel lezen.
Christine zoekt tegen elf uur haar bedje op, Martin wacht daarmee totdat de wedstrijd Rusland-Zuid Korea is afgelopen.

De volgende ochtend om achten zijn we allebei weer wakker. Lekker rustig opgestaan en ontbeten met een broodje uit de toaster. We kunnen hier op het park verse broodjes bestellen maar dat moet ’s avonds voor 7 uur en dat hebben we gisteren vergeten. Vandaar. Vandaag dus wel aan denken.
Voor vandaag hebben we Culzean Castle op de planning staan. Vanochtend is het bewolkt en kunnen we de heuvel aan de overkant niet zien. Misschien komt er wel regen, maar dat hebben ze niet voorspeld. Volgens Jan zou het vandaag nog warmer worden dan gisteren. We zullen het zien. Via Jan kunnen we kaartjes voor het kasteel kopen. Dus deze gaan we dat doen. Tegen kwart over 12 zijn we bij Jan. Hij legt het één en ander uit. Hij heeft jaarkaarten van de National Trust. Daarmee kun je naar het kasteel. We kunnen met deze kaart gratis naar binnen. Jan moeten we er dan een kleine vergoeding (2,50 pond) voor betalen. Geen foute optie dus. Verder krijgen we van Jan nog een plattegrond met wandelingen in de buurt van het park en een kaartje voor het Galloway Forest Park. Hier gaan we de komende dagen wandelen. Ondertussen wordt het weer steeds mooier. Dat belooft nog wat voor straks.
We gaan met de auto richting Girvan en zien daar waarachtig zomaar de supermarkt die we gisteren zochten. Na het kasteelbezoek gaan we de supermarkt met ons bezoek vereren. Kunnen we vanavond verse groente eten, ja mensen aan de gezondheid denken we ook nog tijdens deze vakantie.
Via een mooie weg langs de kust, met uitzicht op zee en langs de decadente golfbaan komen we bij Culzean Castle.
Bij de ingang van het park krijgen we na vertoon van onze kaarten een plattegrond van het park.
We parkeren de auto op de parkeerplaats en gaan dan naar de Walled Garden. Zoals de naam al zegt is dit een omheinde tuin. Met heel veel mooie bloeiende planten. Prachtig zulke borders. En dat met een strak blauwe lucht. Het is ons weer gelukt.
Hierna lopen we naar de Swan Pond. Dit is een idyllisch meer. En het meer doet zijn naam eer aan. Er zwemt een zwanenpaar met 6 kuikens. Prachtig. Ook is hier een gebouwtje waar je heerlijk ijs kunt kopen. Met dit mooie weer laten we dit ons heerlijk smaken. We genieten van het lekkere ijs en de mooie omgeving. Op de achtergrond staat een Pagode. Nadat we deze bekeken hebben gaan we via de andere kant van het meer richting het kasteel. Je loopt hier in het bos langs de zee. Je hoort de zee zelfs ruizen. Wel een vreemde gewaarwording. Na eerst door de tuinen bij het kasteel gelopen te hebben en het kasteel van buiten bekeken te hebben gaan we naar binnen. We kunnen met onze kaarten inderdaad zonder te betalen naar binnen. Prima geregeld dus. Wel moet ik mijn rugzak bij de entree achterlaten. Ook wel zo handig, stoot ik er nergens mee tegen aan. In elke ruimte staan kaarten met uitleg van die ruimte. Ook in het Nederlands, wel zo handig for me;)
Prachtige hallen het trapleuningen, prachtige plafonds, ja echt mooi. En niet te vergeten prachtige uitzichten vanuit enkele vertrekken.
Aan het eind kwam je in de keuken. Dit was ook leuk om te zien. Hierna kwam je bij de uitgang. Vervolgens weer mijn rugzak opgehaald. Natuurlijk stond hij er nog. Hierna nog naar het visitorcentre gegaan. Hier nog even in het winkeltje rondgeneusd. Vervolgens terug naar de auto. We moesten nog boodschappen doen, en het was al half vijf. Het eerste deel van Nederland tegen Australië gingen we al niet meer halen. Maar jammer dan, ze zullen heus niet anders voetballen. Of wij nu kijken of niet.
Dus gingen we langs de Asda voor de boodschappen. Vlees voor de komende tijd en wat groente voor vandaag. Toen gauw terug naar ons huisje. De eerste helft was bijna afgelopen, we zagen nog net onze Bruno Martins Indi geblesseerd op de grond liggen.
Toen gauw de boodschappen uit de auto en de boodschappen opgeruimd. Toen “rustig” de tweede helft kijken, Martin onder het genot van een Grolsch beugel en Christine met een glas fris.
En gelukkig wonnen onze mannen. Iets wat we niet verwacht hadden gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Nederland naar de volgende ronde.
Na de wedstrijd gauw met eten begonnen. Tegen achten gaan we dan eindelijk aan tafel. Ook vandaag kunnen we buiten eten, al merken we wel dat het al wat frisser wordt.
Daarna wordt natuurlijk de wedstrijd van Spanje tegen Chili bekeken. En na afloop is het zeker, Nederland gaat samen met Chili door naar de volgende ronde. Dat wordt nog feesten hier op het park. Ondertussen begint het hier donker te worden en zijn er weer wolken aan de lucht verschenen. Nu hopen dat het morgen weer net zo’n mooie dag wordt als vandaag.

Vanuit een mooi Schotland, de groetjes van ons twee.

• 19 Juni 2014 - 18:31

Rob Leijerweerd:

Hello you two ...;)

inderdaad een stel geluksvogels en nu maar duimen dat het nog even zo aan blijft
    ... mooi weer met vakantie wel net zo prettig, dunkt me ...

motregen in Duitsland met groetjes van mij

Ps ... maar scheelt weer planten water geven

• 19 Juni 2014 - 21:12

Gertin (& Harry):

Hallo zussie en zwagertje,

Leuk om jullie mooie verslagen weer te kunnen lezen. Wij hebben inmiddels onze vakantie ook geboekt; wij blijven echter op het vaste land en gaan een 12-daagse autorondreis door Oostenrijk, Slovenië en Italië maken in juli.

Groetjes en liefs,

Gertin & Harry